Temperatuur september in Split

Ik ga binnenkort enkele dagen naar Split.

Nu vroeg ik mij af hoe is de temperatuur daar eind september?
En is het beste een hotel te pakken in het oude centrum of liever in het nieuwe gedeelte?
(Qua restaurants , bars ,…)

Is er een visum nodig?

Hallo,

a) Geen visum nodig voor EU-burgers maar wel paspoort (ID-kaart niet genoeg, je krijgt echt een stempel)
b) 2 jaar terug begin oktober was het overdag 25’ en in de avond nog 18-20’, dus zelfs in avond niet echt een jas nodig. Maar geen garanties, als het bewolkt is kan temperatuur natuurlijk zakken…
c) Oude centrum heeft meeste toeristische horeca, natuurlijk vooral aan havenkant, maar in nieuwe stuk vind je denk ik ook genoeg van je gading.

Sukses,

<Erik> & [Sandya]

Bedankt. Nu heb ik wel een probleem? Ik heb enkel een elektronische ID. Dus geen paspoort.

Dat wordt dan als een speer een Belgisch paspoort aanvragen, sorry. Europa is nog niet zo eenkennig als we zouden willen, Kroatië is nog geen EU-lid.

Zie
http://www.paspoortinformatie.nl/nederlands/Reisdocumenten/Nederlandse_identiteitskaart

voor de geldigheid van de NL ‘elektronische ID’, ik vermoed dat voor de Belgische hetzelfde geldt doch check zelf maar even dubbel hoe dat zit…

Sukses,

<Erik> & [Sandya]

Hey,
Een Belgische id. kaart is voldoende!!

volgens mij zijn de temperaturen eind september in Split nog best goed,
zolang je nog maar aan die zuidelijke kuststrook blijft is het zeker nog goed te doen. Binnenland wordt gauw kouder.