Caro Paul
Ja, ik denk dat je gelijk hebt: die auto moet je dan in Nederland invoeren. Ook denk ik i.v.m. met de w.a- of all-risk verzekering.
Je kunt, denk ik, maar ik weet het niet zeker, (nog steeds) niet als Nederlander een Italiaanse verzekering voor je auto krijgen.Daarvoor moet je (nog steeds) een woonadres in Italie hebben.
Maar:
1.àls dit nog steeds zo is, zou dat dan binnen de €U nog binnen korte tijd kunnen veranderen?
2. als het verschil groot is, bijv. 12.000 euro, dan is wat invoerbelastingbetalen zo gek nog niet.
Geen idee welk percentage er staat voor de invoer van een camper in Nederland.
Ik weet wel dat toen ik 7 jaar geleden met mijn Nederlandse camper in Italie kwam, waar ik hem ingevoerd heb na 2-3 jaar, schrok ik mij rot van de lage prijzen voor campers hier, zowel nieuwe als tweedehandse.
Een voorbeeld: voor een precies dezelfde en evenoude etc. etc.tweedehands camper die in Nederland 22.000 € kostte, vroeg men hier 12.000.
Zou die invoer zo hoog kunnen zijn?? 10.000 euro?? Laat het een 25% zijn, dan zou dat 3000 € zijn.
Distinti Saluti
Arturo
P.S.
Gaarne je antwoord in de rubriek
Campers kopen doe je in Italie, want in die subrubriek wil ik gaarne alles verzamelen wat te maken heeft met het kopen van een camper door in Nederland woonachtige personen.
Dus gaarne in:
Grazie