Ik heb al iets gelezen over YFU (maarja ik ben nogal laat aangezien je je tot en met 1 april kon inschrijven…) Ik besef dus dat ik nogal laat ben, maar dit komt door omstandigheden!
Er zijn genoeg mogelijkheden om een griekse taal cursus te volgen in griekenland. Je kunt kijken bij www.lexton.nl , of http://www.angelfire.com/la/omilo/index.html van Omilo. maar volgens mij hoef je alleen maar ff te googelen en je ziet alle mogelijheden.
Succes ermee.
Ik kan een taalcursus volgen met een reisorganisatie wel aanbevelen. Ik heb zelf gemerkt toen ik naar Italië ben geweest dat de taalscholen in het buitenland doorgaans kleinschalig zijn (m.u.v. grote, populaire steden natuurlijk) en dat er dus relatief weinig mensen werken. Toen ik bij een bureau voor taalreizen boekte merkte ik dat de respons en communicatie een stuk sneller en gemakkelijker was dan toen ik direct met de school communiceerde. Ik vond het zelf wel zo prettig omdat ik nog wel een aantal vragen had en die kreeg ik allemaal netjes op tijd beantwoord zodat ik voor vertrek nog alles kon regelen qua verzekeringen enzo.
De organisatie waarmee ik naar Italië ben gegaan doet ook Grieks, dus misschien heb je er nog wat aan als het nog niet te laat is. =)
Grieks leren kun je in Chania bij Lexis. www.lexis.edu.gr, zij kunnen ook accommodatie voor je regelen, alleen vlucht moet je zelf doen. Internationale, kleine groepjes
Ik heb ook lang zitten zoeken naar mogelijkheden voor een taalcursus in Griekenland, ik heb wel het e.e.a. gevonden maar het is allemaal nogal duur. De schoolkosten zelf zijn nog wel te doen, maar voor accomodatie betaal je je scheel. Zelfs de gastgezinnen zijn aan de dure kant, vind ik. Ik heb ook geen studentenhuizen kunnen vinden. Bij veel scholen word de accomodatie geregeld via hotels, en dat tikt lekker aan… Ik zit nu te orienteren voor taalcursussen in Spanje, je merkt meteen dat dat veel meer ontwikkelt is, een veel groter aanbod en accomodaties zijn goed betaalbaar.
Ik hoop dat je iets goeds kunt vinden in Griekenland, in ieder geval heel veel succes!!
Goedkoop is het idd niet. Ik heb ook een cursus in Athene gedaan, een maand. Die was een stuk duurder dan in Chania (die ik later gedaan heb) en ik betaalde ook nog eens 600 euro voor een studio. Dit was trouwens bij Athens Centre, die hebben zomers ook op de eilanden cursussen.