Hoi allemaal,
Ik ben van plan om een wintervakantie te ondernemen naar Lapland in Finland (Rovaniemi waarschijnlijk of misschien Kuusamo), maar heeft iemand enig idee van of men daar goed Engels spreekt en begrijpt? Ik kom op internet heel wat verschillende meningen tegen waarvan er één zei dat je het land een beetje kan vergelijken met Rusland op taalgebied en nu weet ik dat men in Rusland meestal geen ene donder begrijpt van alles wat je in het Engels staat te vertellen…
Alvast bedankt.
Geoffrey
Hoi,
ik heb meerdere keren in Finland gewoond en spreek dus ondertussen ook Fins, maar één van de redenen (naast dat het een ongelovelijk moeilijke taal is) dat het voor de meeste mensen moeilijk is om Fins te leren is dat de Finnen zo goed Engels spreken…
Nou woonde ik niet in Lapland, maar ik ken wel een paar mensen die er wel vandaan komen en ook zij spreken prima Engels. In mijn ervaring spreken alleen hele oude mensen niet echt Engels, maar ondertussen heeft Finland één van de beste onderwijssystemen van de wereld, en is het niveau Engels ook echt hoog. Ik zou me dus niet druk maken!
Groet, Mariët
Ik ben vorig jaar in Kuusamo geweest en de lokale bevolking die ik ben tegengekomen, sprak prima Engels.
Ik was er ook in het winterseizoen (december) en hoewel het maar een erg kort studiereisje was, vond ik het helemaal geweldig ! Wil dan ook zeker nog een keer terug…