Hallo,
Ik heb gehoord dat het minstens 2u duurt aan de grenspost voor je Swaziland binnen bent owv controle van paspoort etc. Klopt dit? Heeft iemand hier evaring mee?
Alvast bedankt!
Grt
Sofie
Hallo,
Ik heb gehoord dat het minstens 2u duurt aan de grenspost voor je Swaziland binnen bent owv controle van paspoort etc. Klopt dit? Heeft iemand hier evaring mee?
Alvast bedankt!
Grt
Sofie
Wij zijn meerdere keren via verschillende grensposten de grens gepasseerd, nooit meer dan een half uur kwijt geweest. Je moet wel bij de Swazi en ZA douane zijn en een kaartje voor roadtax kopen, maar ondanks dat viel het erg mee!
groetjes Marleen
De grens tussen Swaziland en Zuid-Afrika verliep soepel toen ik er was. Ik was met de bus. De grens tussen Swaziland en Mozambique duurde een stuk langer, dat was wel ruim 2 uur. Vertraging lag meer aan de controles om Moz in te komen.
Wij zijn in augustus nog geweest en waren binnen een half uur met 5 personen de grens over.
Grt,
Angelique
Hoi Sofie.
Ik sluit mij aan bij de rest, nog nooit langer dan 30 minuten hoeven wachten dus is prima te doen. De persoon die dit verteld heeft zal net een slechte dag hebben getroffen denk ik…
Groetjes Remco.
Hoi Sofie,
Nee, het duur zeker niet lang aan de grens. Wij hebben deze ervaringen zeker niet.
Wel ZAR 50,- roadtax betalen, het briefje geven aan de man met de slagboom en up je ben in Swazieland.
Geniet het is daar ook super mooi. En je kan gewoon met Zar betalen, maar pas op je krijg wel lokaal wisselgeld terug, die je niet in Z.A. kan gebruiken.
In Swaziland geen problemen gehad. Bij elkaar kost 15/20 minuten om er in te komen. Er uit ging een stuk sneller. De wegen zijn een stuk slechter waardoor het meer reistijd kost.
Wij zaten in Malandela’s. Leuke plek om te overnachten en niet duur.
Hoi,
Zelfde ervaringen gedurende de afgelopen 7 jaar, alleen 1 keer een beetje vertraging door 2 bussen met Franse toeristen voor ons! Alleen de briefjes die je moet invullen bij de verschillende grensposten verschillen nogal. De laatste keer in mei dit jaar moest ik zelfs de huurauto officieel invoeren! Maar ja, het hoort er gewoon bij, wegenbelasting betalen, rustig blijven en vriendelijk blijven kijken. Duurt echt niet lang!
Groetjes,
Sylvia
Geen enkel probleem gehad in september. Wel dus de twee 'hokjes" grensposten binnen wandelen voor de nodige papieren en stempels. De douane was een rugby match aan het volgen op tv en zette zo tussendoor zijn tempels zonder zelfs effen te kijken. De varkens die daar over de straat liepen kwamen er wel zonder stempels in! Zo… de grens onderdoor!
Echt wel slechte wegen maar zeer mooie omgeving, zeker in de prille lente.
De zaak waar ze glas hergebruiken is wel de moeite waard. Zeer mooie geschenken te koop van herbruikte materialen. Op mijn facebook kan je zeer veel foto’s zien van het zo prachtige Zuid-Afrika.