Surfen In Spanje

Hey

Ik ben van plan met enkele vrienden tijdens de zomer 2004 in spanje of protugal te gaan golfsurfen. Ik zou graag enkele lessen willen nemen maar toch geen georganiseerde vakantie boeken.
Is er misch iemand die dit al gedaan heeft en weet waar ik daar meer info over kan vinden?

Greetz

Hoi,

Heb je al informatie gekregen ivm surfen in Spanje? Ik nl. zelf ook op zoek naar dat soort info…

bedankt,

Axis

niet te geloven:

ik zoek het ook!
vooral voor initatitie- lessen rond MALAGA

er mag gemaild worden naar
jrjeanfontaine@hotmail.com

Surfen kun je het best in Tarifa (provincie Cádiz). Ik heb daar helaas verder geen informatie over, maar misschien kun je hiermee verder zoeken op het net.

Linda

Inderdaad Tarifa…

Ik weet dat ze daar ook lessen geven, de kosten daarvan weet ik niet. Misschien kun je wat op het internet vinden. Succes!

inderdaad in tarifa kan je er flink surfen ik surf zelf niet maar woon daar in de buurt in san fernando je hebt er een hoop campings en er is ook een surfschool ze surfen daar ook veel met van die vliegers ik weet niet hoe dat heet als ik je ergens mee kan helpen hoor ik het wel trouwens zo een 2500 km in de auto van uit nederland de groeten van jeffrey

Zeven jaar te laat, maar mocht iemand nog een keer hier terecht komen omdat hij op zoek is naar informatie over surfen in Zuid-Spanje. De beste surfspots bevinden zich inderdaad in de provincie Cadiz in de omgeving van Conil de la Frontera aan de Costa de la Luz.

Dit is een goede pagina met Nederlandstalige informatie: http://www.conilreisgids.nl/golfsurfen-conil-elpalmar. In El Palmar zijn behoorlijk wat surfscholen en ook in Conil kan je terecht voor lessen. Conil is sowieso een leuke plek om te verblijven met veel gezellige bars en restaurants in de smalle straatjes.

Voor golfsurfen zijn er nog meer goede plekken dan alleen maar Cádiz. Misschien zelfs wel betere: Asturias, Galicia, Cantabria en Pais Vasco zijn allen bekend vanwege de golven. Ook op de Canarische Eilanden zijn goede plekken.
Tarifa is veel meer bekend vanwege zijn wind dan zijn golven. Dus uitermate geschikt voor windsurfen en kite surfen (wat niet wegneemt dat je erook kunt golfsurfen, net als in Conil)

Ja, als het om golfsurfen in heel Spanje gaat zijn er inderdaad uitstekende spots in het noorden van Spanje en ook op de Canarische eilanden. Tot vorig jaar was Mundaka in het noorden van Spanje zelfs een van de tien tourstops van de zogenaamde ‘Dreamtour’ van professionele surfers.

Omdat Tarifa een paar keer werd genoemd en Malaga dacht ik dat het ging om golfsurfen in Zuid-Spanje. Als het gaat om golfsurfen in Zuid-Spanje is de provincie Cadiz absoluut the place to be en dan met name de kuststrook van Barbate tot Roche. Ten zuiden en noorden van deze kuststrook zijn de golven over het algemeen wat kleiner en minder ‘clean’, maar hier kan ook regelmatig lekker gesurfd worden.

Hoewel je er inderdaad kunt golfsurfen, waait het in de directe omgeving van Tarifa toch meestal te hard, waardoor de golven door elkaar geblazen worden. Maar goed, Tarifa is dan ook de KITEsurf hoofdstad van Europa :zon02:

:thumbsup: :thumbsup:

Op de Canarische Eilanden schijn je ook goed te kunnen surfen. Ik geloof dat er op dat gebied veel activiteit is op Tenerife.

Een twintig keer per jaar gaan we naar Spanje om te surfen, dit al sinds november 2006. Het noorden is dé plaats van Spanje (vaste land) bij uitstek om te surfen, de golven in Andalucía zijn niet te vergelijken met deze in het noorden.
Mundaka maakte inderdaad deel uit van de World Tour maar omdat er twee jaar na elkaar maar weinig golven waren is deze uit de tour verdwenen. De laatste editie was 2009.
Wij gaan telkens naar Cantabria & Asturias, meer bepaald Los Locos, Liencres en Rodiles maar er zijn nog tal van andere surfstranden. De locals weten altijd waar de beste golven te vinden zijn naargelang de wind.
Canarische Eilanden zijn ook uitstekend.

In Noord-Spanje zijn zonder meer de beste en ook veruit de meeste surfspots van Spanje. In Zuid-Spanje zijn de mogelijkheden beperkt. Al schijn je ook aan de Middellandse zeekust af en toe goede golven te hebben, je moet eigenlijk sowieso aan de Atlantische kust zijn, en dan ook nog specifiek de kust van de provincie Cadiz. En alsof dat nog niet genoeg is, is het toch vooral de 20 kilometer lange kuststrook bij Roche, El Palmar en Canos de Meca waar je moet zijn. Maar, het moet gezegd, van oktober t/m april zijn de omstandigheden hier wel echt ideaal om te golfsurfen. Weliswaar zijn de golven niet zo hoog als ze in Noord-Spanje kunnen zijn, maar zodra de golven hoger worden dan 2,5 meter haken veel surfers sowieso al af. Een voordeel t.o.v. Noord-Spanje is dat het warmer is en niet zo druk in het water. Al is dat laatste langzaam aan het veranderen, want steeds meer surfers ontdekken het gebied…

Ik zou gewoon eens in google zoeken. Verder is de volgende site misschien wel interessant voor je: http://www.spanjevakantiewinkel.nl/surfen-spanje
Je kunt er informatie vinden over goede locaties in Spanje om te surfen. Succes.