surfen in portugal

hallo allemaal, mijn naam is bram en ben 21 jaar. ik ben een beetje aan t orienteren wat ik deze zomer kan gaan doen en een van de opties is om een paar maanden in portugal te blijven om te leren surfen.

ik moet dan natuurlijk wel een baantje hebben om het zo lang financieel te kunnen uithouden. er zijn hier vast wel mensen die ooit zo’n soort werkvakantie gedaan hebben, wat waren jullie ervaringen? wat voor soort baantjes vinden jullie aan te raden?

en welke maanden zijn het mooist om te gaan surfen? ik zit nu nog tot eind april in oostenrijk om te snowboarden en ik wil daarna het liefst gelijk door naar het volgende avontuur maar dat is mischien nog een beetje vroeg?

alvast bedankt voor de hulp :slight_smile:

Hey Bram,

Beetje late reactie, maar misschien heb je er wat aan voor aankomende zomer :slight_smile:

Langs de hele kust van Frankrijk, Spanje en Portugal zijn surfcamps te vinden waar je kan leren surfen in de zomer. Ook zoeken die camps vaak werkkrachten voor bijv. hulp bij uitlenen surfplanken/wetsuits, geven van surflessen (moet je wel gecertificeerd voor zijn), koken, bardienst, schoonmaken, afwassen etc. Je kan dan werken in ruil tegen kost en inwoning en soms verdien je een klein salaris.

Google maar eens op surfcamp Mimizan (o.a. O’Neill of Breakloose), Moliets, Zarautz (Saiko). De hele kust stikt ervan.

Gewoon even contact opnemen met de organisatie of aan komen waaien op een camp als je ergens in de buurt bent, kan ook een baantje opleveren (dat was in mijn geval zo).

Werk, surf en feest ze!!

Groetjes,
F.