Ik ga in 2007 een jaartje ontspannen en wat werken in Australië.
Ben helemaal gek van surfen en wil graag goede surfspots weten van jullie.
Ik weet dat Queensland, Gold Coast een aanrader is en daar ook makkelijk werk te vinden is.
Maar heeft iemand nog andere tips?
Een van de mooiste surfspots in de wereld met golven tot 6 meter hoog vind je in Red Bluff, Western Australia. Via een onverharde weg ongeveer 70 km noord van de Blowholes dat weer ongeveer 70 km boven Carnarvon (via een verharde weg) ligt. In Carnarvon, een slaperig stadje, wordt 70% van de tropische fruitteelt in WA verbouwd en er is vaak werk te vinden. Ook goede surfmogelijkheden in Perth (ook veel kite-surfing). In Red Bluff is een camping. Ligt wel van God en alleman verlaten. Als je van koraalduiken houdt moet je doorrijden naar Coral Bay waar je van het strand zo het koraal inzwemt. Backpackershotel en campings aanwezig. De backpackers bus komt langs.
Het is niet mogelijk van Red Bluff langs de kust naar Coral Bay te gaan.
Yeehaw
Haha, als jonge opa ben ik daarvoor te oud maar ik mag er graag naar staan kijken. Wel heb ik met een goggle het koraal bekeken. Perth met voorsteden heeft ongeveer 150 km strand en zeer goede (kite)surfbeaches zijn Scarborough en Brighton Beach vlak naast elkaar. Cottlesloe Beach is om te feesten (een prachtige Beer Garden) en er zijn ook backpackers hotels.
De Gold Coast is prima voor jongelui maar ik moet er niets van hebben. Byron Bay, NSW heeft een prachtig strand en natuurlijk moet je ook naar Bondi Beach. Airlie Beach OLD is backpackersparadise vlak bij de prachtige, maar dure Whitsundays. Blijf maar in AB. Australia heeft de mooiste stranden ter wereld en de mogelijkheden zijn ernorm. In november blaast er langs de westkust een sterke sw wind, ideaal voor (gevorderde) surfers. Wij zijn net terug van onze 5de reis down under en als je iets wilt weten vraag je het maar, misschien kan ik of iemand anders je verder helpen.
O ja, Fraser Island QLD is natuurlijk ook een must maar geen surfen of zwemmen hier wel kamperen.
YH
Nogmaals dank voor je reactie.
Al voor de 5e keer geweest? Hoe lang blijf je dan elke keer?
Heb je dan een vast adres waar je komt of bezoek je steeds een ander deel van Aus?
Wij blijven tussen 4 en 8 weken, bezoeken steeds een ander gedeelte per huurauto. Onze volgende reis staat geplanned voor februari en maart 2009. Eerst weer naar de USA.
YH