jaren naar uitgekeken en nu is het eindelijk zover: de semana santa in andalusië.
heeft er iemand suggesties om hiervan ten volle van te genieten? wat mag je zeker niet missen?
de woensdag, donderdag en vrijdag zijn we in sevilla.
op zaterdag en pasen in granada.
Toevallig net vandaag een website over de Semana Santa van Málaga up to date gebracht. http://www.semanasanta.linkolink.com
Volgens kenners (en mijzelf …) een van de mooiste van Andalucia). Immers in Málaga worden alle tronen nog gedragen.
Er staat ook een link op de site naar andere plaatsen dan Málaga.
Ik ben ervan overtuigd dat je een onvergetelijke ervaring rijker zult worden.
Mocht je naar Málaga kunnen gaan, dan kun je een uitgebreid artikel over de Semana Santa in Málaga downloaden vanaf deze pagina.
Granada vergeten, sevilla en malaga moet je doen.
En welke van de 2 dan het mooiste is, dat is een kwestie van smaak.
In sevilla dragen ze de tronen maar kun je de dragers niet zien, daar lopen ze onder de troon, in malaga lopen ze er naast en er voor/achter en dat vind ik zelf mooier.
Aanraders? op donderdag in malaga zijn en niet in sevilla, dat is de dag van de santa van de mensen in malaga met een regiment soldaten voor op.
Ook de santa van de gitanos is een aanrader, en de enige jezes die gekleurt is en is een mooi spektakel.
Weet niet zeker welke dag die is, geloof op vrijdag.
Zou zelf voor malaga gaan en dan de hele week daar blijven.
Granada vergeten, sevilla en malaga moet je doen.
En welke van de 2 dan het mooiste is, dat is een kwestie van smaak.
In sevilla dragen ze de tronen maar kun je de dragers niet zien, daar lopen ze onder de troon, in malaga lopen ze er naast en er voor/achter en dat vind ik zelf mooier.
Aanraders? op donderdag in malaga zijn en niet in sevilla, dat is de dag van de santa van de mensen in malaga met een regiment soldaten voor op.
Ook de santa van de gitanos is een aanrader, en de enige jezus die gekleurt is en is een mooi spektakel.
Weet niet zeker welke dag die is, geloof op vrijdag.
Zou zelf voor malaga gaan en dan de hele week daar blijven.
bedankt alvast voor de suggesties.
de hotels zijn al geboekt, dus malaga zal er niet inzitten dit jaar.
ik hou jullie alleszins op de hoogte van mijn ervaringen!
Ook al heb je d ehotels geboekt, mocht je toch naar malaga willen dan is vanuit granada en sevilla goed te doen.
Vanuit sevilla met de ave en granada met de bus.
En is allebei minder dan 2 uur.
Laat malaga nie tlinks liggen want denk echt dat je het mooiste van semana santa dan mist want granada ken ik ook, en is een geweldige stad maar met semana santa echt niet een aanrader.