studentenwoning santiago

Hallo,

Per 1 maart ga ik een semester aan de pontificia universidad católica studeren in Santiago en ik zoek nog een leuke plek om een half jaar te gaan wonen. Ik wil graag met andere studenten wonen (het liefst zoveel mogelijk chilenen/zuid-amerikaanse uitwisselingsstudenten). Budget is max 350 euro per maand. Omdat ik nog nooit in Santiago ben geweest vind ik het moeilijk te bepalen of de locatie goed is (veilige buurt, niet te ver van de uni (san joaquin campus), goed 's nachts bereikbaar bv. na uitgaan) Ik hoor het graag als iemand een goede tip heeft!

groetjes,
Anne

Ik denk dat Ñunoa geschikt zou zijn voor jou, maar of er ook veel studenten wonen weet ik niet…

Misschien kan iemand van de nederlandse vereniging jou een beetje beter helpen…

:vak02:

Onze zoon gaat ook op 19 februari voor een half jaar aan de universiteit in Chili studeren. Via een medestudente aan de UvT, die het afgelopen jaar in Chili verbleef vond hij een kamer via in CasaSuecia. http://www.livinginchile.com/content/view/1/134/lang,en/
Er zijn 1 en 2-persoons kamers. Hij heeft gekozen voor een 1 persoons kamer voor € 250,00 per maand. In het huis wonen alleen maar exchange studenten. Het huis ligt in een rustige omgeving vlak bij het centrum, echter de universiteit ligt aan de rand van de stad, maar is goed bereikbaar met Openbaar Vervoer. Er zijn ongeveer 30 kamers. Wie weet is er voor jou ook nog een plekje?

Toevallig genoeg heb ik net vorige week een kamer in Casa Suecia gereserveerd! Nederland zal dus goed vertegenwoordigd worden in het huis. :slight_smile: Gaat uw zoon ook aan de pontificia universiteit studeren of aan een andere universiteit?

Hoi Anne, beetje late reactie, maar ik ben de zoon waarover gesproken werd. Leuk dat je ook in Casa Suecia gaat wonen! Ondanks dat mijn doel is om zoveel mogelijk spaans te gaan spreken/leren, is het ook wel fijn om af en toe een beetje Nederlands te kunnen babbelen. Ik ga niet aan de Pontificia Universidad studeren, mijn uni is Universidad Adolfo Ibáñez. Ik ga daar een paar economisch/bedrijfskundig gerichte vakken doen. Wat studeer jij?
En wanneer vertrek je? Ik vertrek 19 februari, en vlieg vanuit Frankfurt via Toronto naar Santiago!
Groetjes, Floris

Hmm ja dat van dat Spaans was ook mijn plan haha. Maar leuk. Ik studeer geschiedenis aan de UvA en ga mijn keuzevakken doen aan de UC. Ik vertrek 7 februari, alleen blijkbaar kan ik nog niet direct het huis in omdat huisbazin Carmen op vakantie is dus nu heeft ze geregeld dat ik eerst 5 dagen bij haar zus kan wonen…dat wordt wat. Vanaf de 13e hoop ik dus wel in Casa Suecia te wonen, dus dan zullen we elkaar daar zien! Ik zal zorgen voor bitterballen bij binnenkomst. groetjes, Anne

Dat wordt spannend dan, maar ook wel leuk om je reis te beginnen bij een echt Chileens gezin! Haha, bitterballen, veel Hollandser kan niet :wink:
Goeie reis alvast en tot binnenkort!