Stopover

Hallo,

Ik heb een vraag: wie kan mij de werking van het “stopover” principe vertellen? Ik heb stopover.nl benaderd, maar krijg geen reactie.

Is het zo dat wanneer ik een lijn vlucht neem met een tussenstop bijv. in Dubai, dat ik dan voor hetzelfde geld kan uitstappen in Dubai en dan enkele dagen later de vlucht kan nemen?

Ik hoor het graag.

BVD!

Martin
Maar waarom bel je de maatschappij zelf? Zoiets weten ze precies hoe het gaat.
Groetjes
Sopirla>>>

PS In zulke gevallen, Google is niet te vertrouwen !

Hoi Martin,

Twee jaar geleden had ik op een lijnvlucht naar Panama city een stopover in New York. Voor 100 dollar extra ben ik een weekje in New York gebleven en daarna vrolijk door gevlogen naar Panama. Eén minpuntje, ik kon indertijd de stopover niet via internet boeken, heb contact opgenomen met de luchtvaarmaatschappij en zij verwezen mij naar een reisbureau, maakt niet uit welk. Of het nu nog steeds enkel via een reisbureau kan, dat weet ik niet.

Groetjes,
Inge
www.tochgedaan.nl

ok bedankt voor de reacties.

Het ligt aan het tarief waarvoor je boekt. Zoals je ongetwijfeld weet werken maatschappijen met tig verschillende tarieven met elk zijn eigen voorwaarden. Bij sommige lage tarieven is het niet toegestaan om een stopover te maken, soms mag het wel maar dan tegen bijbetaling.
Ook zijn er veel tarieven waarbij je gratis een stopover mag maken en dan een paar dagen een tussenstop kan maken in, in jouw geval, Dubai en dan aantal dagen later door kan vliegen naar eindbestemming.