Stichting Bouworde?

Ik ben van plan misshien een aantal weken vrijwilligerswerk te doen voor de stichting bouworde.
Heeft iemand ervaring op gedaan met deze stichting?
Was het goed of niet? Laat het me even weten

**Ik ben van plan misshien een aantal weken vrijwilligerswerk te doen voor de stichting bouworde.
Heeft iemand ervaring op gedaan met deze stichting?
Was het goed of niet? Laat het me even weten **

Hoi ik heb geen ervaring opgedaan met bouworde maar wel met de concurrent/collega world servants. Mijn ervaring was dat deze organisatie heel (voor mij te)christelijk is. World servants heeft projecten in bijna de hele wereld. (ik geloof bouworden voornamelijk in europa). Het is een hele leuke ervaring (ik ben naar Brazilie geweest) maar wel een dure grap. Maar goed bezoek de site van world servants maar eens. Een andere organisatie kan zijn de vrijwillige internationale actie.(v.i.a.) Deze is niet christelijk maar heeft ook andere projecten dan alleen bouwen. Je kunt er ook bijvoorbeeld werken in een kinderopvangcentrum of werken in een azc. Je moet dan niet naar het oostblok gaan want daar is het heel slecht geregeld. deze organisatie is aangesloten bij de S.I.W.
Hopelijk kun je wat met deze info.

Succes!!

hee minoes,
ik ben een paar keer met bouworde weg geweest en het was echt gaaf!!
het is super goedkoop vergeleken bij andere organisaties.
de mensen die mee gaan zijn heel sociaal ingesteld en dat maakt het makkelijk om snel het gevoel te hebben dat je dr vrienden hebt!
het werken stelde bij mij niet heel erg veel voor,halve dagen en in het weekend vrij. we maakten veel uitstapjes.
ik ben op twee kampen in italie geweest en het waren de leukste vakanties van mn leven!!!

Hallo, ik ben vorig jaar meegeweest met de bouworde naar Roemenië en het was echt super tof! Mega ervaring!
Zeker doen!!!
Als je vragen hebt, mail ze maar gerust!

Groetjes

DAt lijkt me erg leuk…maar wat is je emailadres? :wink:

Hallo daar,
Zo’n kamp met de bouworde is echt een aanrader. Ik ben afgelopen zomer naar Polen geweest en achteraf bekeken: het was de leukste vakantie die ik tot nu heb meegemaakt. De bouworde is wel opgericht vanuit een christelijke visie (dacht ik) maar daar merk je nu niets meer van. Het werk: dat was iedere dag van 8 tot 15.00. We woonden in bij de plaatselijke begeleider van het project. Zo leer je ook wat van de lokale gewoontes en die mensen zijn zo dankbaar, ze hebben ons echt heel goed geholpen: zoeken van logeerplaats voor onze uitstapjes in de weekends, opzoeken van de treinuren (wat niet makkelijk is in een land waar ze niets spreken behalve pools dan.) We mochten zelfs deelnemen aan de hippotherapie wat normaal enkel voor de pupillen van de instelling was voorbehouden, … Er valt nog zoveel te vertellen, over de namiddag in de hooizolder, over het nachtelijke avontuur, … Heb je nog vragen? Mail me gerust: elabakke@hotmail.com

Ik ben afgelopen zomer ook 3 weken met Bouworde weggeweest. Het was de goedkoopste en een van de leukste vakanties van m’n leven. Het werk was niet te zwaar en 'smiddags/'savonds en in de weekends hebben we heel veel lol gemaakt. De groep bestaat uit mensen, meestal studenten, uit heel Europa. Met de meeste groepsleden schrijf ik nu nog steeds regelmatig brieven. Je moet er wel rekening mee houden dat het geen luxe vakantie is. Als je nog wat wilt weten moet je maar even een mailtje sturen…
succes

hi

je moet zeker eens meegaan met Bouworde. Ikzelf heb het nu al 3 jaar gedaan en dat zijn stuk voor stuk heel erg leuke reizen gebleken. Echt, als je eens op een andere manier opreis wil gaan moet je zeker eens met bouworde meegaan.

Ikzelf ben al naar Litouwen, Duitsland en Kroatie op kamp gegaan en eerlijk gezegd zou ik niet weten welk kamp ik het leukst vond. Het waren allemaal heel erg bijzondere kampen waar ik alleen maar goede herinneringen heb aan over gehouden. Als je nog vragen hebt, mail me gerust: hannecoulier@hotmail.com

groetjes