Steun kinderen in Peru!

Hallo iedereen!

Misschien hoort deze topic helemaal hier niet terecht, maar het is toch het proberen waard.
Ik loop al langer met het idee om in Peru iets op te starten waarbij hulp en ondersteuning wordt geboden aan minderbedeelde kinderen en kansarme gezinnen.
Op financieel en organisatorisch gebied is dit nu misschien nog te hoog gegrepen, maar toch wil ik graag een steentje bijdragen tot projecten met dezelfde filosofie.

Eind volgend jaar ben ik van plan om voor een langere periode in Peru te verblijven en een aantal projecten te bezoeken.
Graag wil hen een hart onder de riem steken en hen op de één of andere manier iets bijdragen.

Loop je met dezelfde ideeën rond of heb je zin om samen in 2012 een aantal acties te ondernemen om geld in te zamelen voor een project, gelieve dan contact op te nemen op volgend adres:

steunkindereninperu@hotmail.be

Heel veel groetjes,
Vanneke

Je zou donateur kunnen worden van de stichting Niños Unidos Peruanos. Zij steunen ondervoede en verwaarloosde kinderen in Cusco en omgeving. En door de ± 80 Peruanen die zij in dienst hebben, helpen zij ook de economie een handje en zijn 80 gezinnen zeker van een inkomen.
Je leest er alles over op hun website. Ik ben er twee keer langs geweest en heb met eigen ogen gezien hoe goed het geld terecht komt.

Dat lijkt me handiger dan het wiel opnieuw uitvinden (met alle kinderziektes en kosten vandien…)… en het scheelt je ook een hoop reiskosten (als je zelf een project opzet, moet je er natuurlijk telkens heen, of er blijven wonen).
Uiteraard zijn zij ook blij met eenmalige giften. En ook met kinderkleding en -schoenen, dus als je nog ruimte hebt in je tas… je zou dat ook daar op de markt kunnen kopen en vervolgens schenken aan de stichting, dan steun je ook de lokale economie.

Ze hebben twee hotels in Cusco en een Hacienda in Huasao, waarmee zij hun eigen inkomsten voor de projecten veilig willen stellen, en dus ook 80 Peruanen aan een baan helpen. Die hotels zijn ook een aanrader om in te verblijven. Alle opbrengsten gaan direct naar hun projecten voor de kinderen. En ze verzorgen ook voor toeristen bezoekjes aan de kinderrestaurants (maar op momenten dat de kinderen er niet zijn, want ze willen niet dat die als aapjes bekeken worden).

Veel succes met je plannen,
Cécile

Waauuww, stichting Niños Unidos Peruanos, lijkt me een super project.
Dat was net hetgene wat ik in gedachten had.
Klein beginnen en met je hart en ziel opbouwen naar iets groots; iets waar de kinderen centraal staan. Echt super!
Dit ga ik zeker onthouden.