Stenen beeld kopen en verschepen

Wij zijn bijna aan het eind van onze vakantie op Bali en denken erover om een stenen Ganesh beeld van ca 75 cm te kopen en te verschepen naar Nederland. Heeft iemand ervaring met hoeveel zoiets zou moeten kosten? En hoe je het beste het verschepen naar Nederland kan regelen?
Wij zitten nu in de buurt van Canggu en hebben gehoord dat je in Seminyak zoiets goed zou kunnen kopen. We hebben vanuit de taxi daar een paar winkels gezien, maar hebben geen idee of je daar de hoofdprijs betaalt. Iemand tips?
Dank alvast!

Hallo,

Stenen beelden zijn overal tegen een redelijk prijs te koop, ca 100 dollar.
Daarbovenop komt dan nog, ca $100, voor de verpakking en transport naar Rotterdam. Maar in Nederland moet je het beeld dit nog inklaren en tax erover betalen. Nou, dat valt tegen. Reken daar weer 200 euro bij op. Maar indien je iets moois ziet, en je hebt het ervoor over. Wat belet je. Begin dit jaar twee m3 laten overkomen, totaal een flinke prijs. Maar wel iets moois in de tuin. Succes.

1 like

Kijk maar eens op deze website: http://www.youshopweship.org/ Zij verschepen van alles en nog wat tussen NL en Bali v.v.

1 like

Inderdaad , met youshopweship hebben wij uitstekende ervaring.
(inboedel verzonden van Bali naar Frankrijk, door to door)
Vraag naar Anneke Steensma.
Kunstnijverheidsartikelen uit Indonesie zijn vrijgesteld van invoerrechten.
Dus de faktuur van Anneke is het totaalbedrag.
Een stenen beeld voor in de tuin wordt sneller “groen” als je het insmeert
met yogurt.

1 like

Misschien nog leuk om een update te geven:
We hebben een mooi beeld gekocht. De prijzen bleken enorm te verschillen tussen de verschillende winkels dus een beetje vergelijken kan geen kwaad.
De verscheping met youshopweship gaat tot op heden voorspoedig.
Dank voor alle tips!

Mag ik iedereen bedanken die aanraadt via ons te versturen!

Wij doen in ieder geval ons best, zodat jullie al die mooie producten in Bali kunnen kopen en thuis kunnen laten bezorgen.

Daardoor verhogen wij met z’n allen de werkgelegenheid in Bali en werken wij direct en indirect mee aan de verbetering van de omstandigheden van de lokale bevolking.

En waar kan ik jullie op bali vinden?
Voor het geval ik ook iets leuks tegen het lijf loop en dit naar NL wil verschepen.
gr. Mathilde

Hebben jullie nog suggesties voor leuke fabriekjes met mooie tuinsets en eventueel rattan meubelen in de buurt van sanur, kuta? :smiley:
Oh ja en ik ben ook nog op zoek naar mooie tassen en schoenen?
gr. Mathilde

Voor rattan meubels moet je zijn in het dorp Bona (of Bone)
tussen Sanur en Gianyar. Aan beide kanten van de weg ateliers
en toko’s. Ook voor tassen.
Sukses.

1 like

ons kantoor zit aan de weg naar Sanur, recht tegenover de Lotte Mart (voor heen Macro) als je dat tegen een chauffeur verteld weten ze het eigenlijk meteen al.
Ons adres is : jalan bypass ngurah rai 461

De koffie met speculaas staat klaar :slight_smile:

Eind april kom ik zeker even langs, al is het alleen maar voor de koffie met speculaas

1 like

Hallo,

Wij lopen onze grote spullen op de pasar malam. Zo hebben wij een prachtige grote vaas uit Lombok gekocht voor 50 euro bij het weeshuis projekt Lombok, die afgelopen jaar op de Pasar stond. Ws. is inschepen van grote partijen goedkoper. Dus wat we zien zetten we op film om in Nederland verder te kijken.

dat klopt uiteraard hoe meer je verstuurt hoe goedkoper dat in verhouding is.

Anneke en anderen,

hebben jullie ook elders in Indonesië kantoren? Wij trekken in de zomer een maand door Sulawesi en zouden daar graag een kast kopen en verschepen (naar België). Kan iemand hier tips over geven?

Bedankt!

Lijkt mij beter een beeld te kopen in omgeving van ubud (batubulan) als je een stenen beeld wilt kopen!Normaal zijn zendingen per kubiek.Transport tot aan je adres betaal je natuurlijk extra. Houten kunstvoorwerpen zijn vrijgesteld van invoer taxen.Stenen?Prijs is in dollar,hangt af van wisselkoers.Prijs per kubiek is ongeveer 200 tot 250 euro.Informeer ook eens bij het post kantoor .Lijkt mij een klein beeld om te verschepen. ER zijn trouwens meer dan genoeg cargo bedrijven.

in sulawesi hebben wij geen kantoor, helaas… ik kan voor je informeren naar een “partner” kantoor?

Onze prijzen zijn van deur tot deur en er zijn dus geen extra kosten, behalve zoals je zelf al aangaf invoerrechten (op hout en steen beide 0%) en de BTW over de opgegeven waarde van de producten.

Bij ons is het versturen inclusief het aan huis bezorgen(!) 295 euro… (los van die BTW en op dit beeld geen invoerrechten)

Hallo Anneke,

2 vraagjes, wanneer je alleen 1 stenen beeld wil versturen van bijvoorbeeld: 0,4 m3 betaal je dan de kosten ook evenredig of moet je zowieso voor 1m3 betalen?
En als we met z’n drieen zijn en we kopen 3 stenen beelden (ca 1m3), voor levering aan 3 verschillende adressen in NEDERLAND kan dat ook?

gr,
Theo

Wij berekenen naar rato met een minima van 0.5 m3… dus 0.7 m3 wordt ook als 0.7 m3 gefactureerd.
Indien u met 3 mensen stuurt en het totaal is 1.2 m3, wordt 1.2 in rekening gebracht. Echter de goederen worden dan op 1 adres bezorgd omdat er 1 BL per shipment wordt wordt gemaakt ( 75 euro documentskosten)

Wil iedereen het naar een eigen adres, dan kan dat maar dan wordt er per persoon een eigen BL gemaakt (75 euro) en kunnen het aantal m3 niet bij elkaar opgeteld worden.

Het is dus een afweging: of alles naar 1 adres (besparing transportkosten), maar wel zelf regelen dat het dan later verdeeld wordt,
Of iets meer betalen maar dan krijgt iedereen het op zijn eigen adres.

Ik ben ook via email bereikbaar als het makkelijker is: anneke@escindo.com