Hallo,
Is het voor MTRO-studenten mogelijk om in Zuid-Amerika stage te lopen en heeft iemand hier ervaring mee? Ik zit nu pas in het 1e jaar maar ik hoor dat je alles vroeg moet regelen. Graag wil ik hier wat meer informatie over. Alvast bedankt!!
Groeten, Maurice B)
Hoi
Ik denk dat je dat het beste op je school kunt navragen. Stage lopen kan altijd, maar of je het kunt erkennen in je studie is een tweede. Ik weet even niet wat MTRO inhoudt maar als stage bij jullie verplicht is zijn er vast goede stagebegeleiders beschikbaar.
Over je andere post, over het reizen, het is misschien makkelijker als je aangeeft waar ongeveer je interesses liggen: natuur, cultuur, strand, bier, bergbeklimmen, boomkikkers, ik noem maar wat. Natuurlijk kun je een prachtige reis maken in 2 of 3 maanden in Zuid Amerika maar dat kun je ook in Limburg.
In het algemeen zou ik je aanraden:
- Niet te veel landen (maximaal 1 of 2): Je kunt beter 1 land goed leren kennen dan 10 gedurende 4 of 5 dagen.
- Durf van je geplande reis af te wijken. Niets is zo frustrerend als de hele tijd op je horloge te moeten kijken want “ik moet dit nog zien en dat nog gedaan hebben”.
- Leer (tenminste een beetje) Spaans. In verschillende landen kun je in de toeristische bestemmingen misschien wel met Engels terecht (lang niet overal trouwens), maar als je de lokale bevolking wil leren kennen dan moet dat toch echt in Español.
Voor specifiekere vragen, gaat uw gang 
Marco
www.spanishsinfronteras.tk