Mijn vraag gaat over een visum. In februari 18,19,20e ga ik naar Australie. Ik ga stage lopen in Cairns. At Cairns Beach House. dit is voor 20 weken, 38 uur per week.
Vandaag zei de ambassade in Londen dat men hiervoor een occupational visum nodig heeft, en de aanvraag hiervan duurt 2 a 3 maanden. Weet u of dit ook echt 2 of 3 maanden is? Is er een mogelijkheid voor een Tourist Visa? Om dan ‘‘sneaky’’ nog stage te kunnen lopen… Het is een praktijk stage, en krijg nou niet echt ‘‘loon’’ op een wit strookje ter plekke.
Ik hoop echt dat u me hierover kan informeren… tenslotte kan doorverwijzen naar iemand die er verstand van heeft.
Ik weet niet of de bemiddelaars te betrouwen zijn in Nederland.
Als het visum over 1 a 1,5 maand geregeld is kan ik mijn ticket kopen! en mijn droom waar maken…
Ik ben 2,5 jaar geleden ook stage gaan lopen en heb hiervoor ook het Occupational Trainee Visa aangevraagd. Belangrijk om te weten is dat je op dit visum GEEN inkomen mag hebben, ook geen stage vergoeding dus. Als jij met je stage wel gaat verdienen, dan zal je toch al snel voor een WHV moeten gaan.
Australië ‘sneaky’ ingaan op een onjuist visum is zeker niet aan te raden. Als je gepakt wordt ben je de zak en mag je Australië de eerste paar jaar niet meer in. Toch wel jammer als je stage zo onderbroken wordt en je voor niets zoveel geld uitgegeven hebt.
Bij mij duurde de aanvraag van de occupational trainee dik 3 maanden. Volgens mij zelfs nog iets meer, maar dat kan nu natuurlijk weer veranderd zijn. Het visum moet in Duitsland aangevraagd worden (online, maar wel paspoort opsturen naar Duitsland) omdat de Australische ambassade in Nederland geen visum zaken regelt.
Ik weet niet of je nog een visum nodig hebt, maar bij Stage-Australia verzorgen wij Occupational Trainee Visa’s. Het is inderdaad een tijdrovend proces, maar het geeft je de mogelijkheid om maximaal 2 jaar in Australie te blijven (en wellicht een werkvisum aan te vragen). We zijn gemiddeld 3 maanden bezig met de aanvraag van dit visum en qua kosten moet je rekening houden met ongeveer €800,-. Mocht je hier vragen over hebben mail ons dan via info@stage-australia.nl, of bel 0570 600368