Hoi allemaal,
Mijn vraag gaat over een visum. In februari 18,19,20e ga ik naar Australie. Ik ga stage lopen in Cairns. At Cairns Beach House. dit is voor 20 weken, 38 uur per week.
Vandaag zei de ambassade in Londen dat men hiervoor een occupational visum nodig heeft, en de aanvraag hiervan duurt 2 a 3 maanden. Weet u of dit ook echt 2 of 3 maanden is? Is er een mogelijkheid voor een Tourist Visa? Om dan sneaky nog stage te kunnen lopen… Het is een praktijk stage, en krijg nou niet echt ‘‘loon’’ op een wit strookje ter plekke.
Ik hoop echt dat u me hierover kan informeren… tenslotte kan doorverwijzen naar iemand die er verstand van heeft.
Ik weet niet of de bemiddelaars te betrouwen zijn in Nederland.
Als het visum over 1 a 1,5 maand geregeld is kan ik mijn ticket kopen! en mijn droom waar maken…
Max
huntermlj@gmail.com
Heb je het Beach House al eens gevraagd hoe zij er over denken? Enb of ze eisen stellen aan het visum waar je mee komt? Verzekeren zij je, dan willen ze wel weten dat ze niet met een ‘illegale werknemer’ te maken hebben. En ik weet niet hoe oud je bent, kan het niet op een working holiday visa. Een occupational visa lijkt me wat ‘overkill’. Maar prik me er niet op vast, ik hoop dat er mensen zijn die er meer van weten. Maar ik ben wel benieuwd waarom je niet voor een working holiday visa hebt gekozen. Of heb je dat al een keer gebruikt?
Ik ben momenteel 19 jaar. Als ik daar verblijf ben ik ook 19.
Een working holiday visa kan inderdaad. Dit kan alleen 1x in je leven. Als ik dit nu doe voor 20 weken stage, kan ik daarna niet meer werken en ‘reizen’ tegelijk. Ik heb er even over nagedacht en misschien doe ik dat ook maar 1x in me leven. Ik kan nog altijd het land in als Toerist wat natuurlijk ook prachtig is. Dan maar genoeg centjes sparen.
Momenteel wordt een e-mail terug verwacht van hun kant, zij zullen nog advies geven over het visum.
Het gaat absoluut goed komen.
Dankuwel voor uw kant van uitleg
Hallo, nou ik ben blij met je optimisme. Weet je wat voor anderen wellicht interessant is, is even laten weten hoe het uiteindelijk is afgelopen. Of wat ze vanuit Cairns laten weten. Trouwens, het kan knap lastig (en duur) zijn om zo kort tevoren een ticket te boeken. En weet je ook dat je in de natste maanden in Cairns aankomt? Ik wil je feestje niet bederven maar februari-maart zijn niet bepaald de beste (lees: de natste) maanden voor Cairns. Maar wellicht heb je qua stagetijd niet al te veel keus.
Succes