Stage Nieuw-Zeeland

Ik ben eigenlijk op zoek naar hbo studenten die ervaring hebben gehad met stagelopen in Nieuw-Zeeland.

Ik wil mijn stage dit jaar (september 2015 - januari 2016) in Nieuw-Zeeland doen. Het gaat om een HBO International Business and Languages studie.

Kreeg je nog een stagevergoeding en is het makkelijk om aan een stage plek te komen. Hoe zijn jullie aan een stage plek gekomen?
Hoe zit het met de dagelijkse kosten in Nieuw-Zeeland. Ik hoor graag wat van ervaringsdeskundigen

Beste J_ett,

Ik zit momenteel in nieuw zeeland voor een stage. Ben er sinds februari en over 4 weken zit het avontuur er helaas weer op. Ik heb geen stage vergoeding gekregen of iets van huisvestiging, ik heb alles zelf moeten betalen. Het heeft dus nogal wat geld gekost maar ik vind het nu nog steeds zeker de moeite waard.

De prijzen in nieuw zeeland liggen denk ik wel wat hoger dan in Nederland. Ik wilde alles zo goedkoop mogelijk doen dus gewoon simpel eten en dan red je het betreft het eten wel met 6 euro per dag. Verder is huisvestiging wel duurder al in Nederland. Je zit al snel op 100 euro per week in een simpele kamer. Ik heb zelf een auto gekocht om rond te trekken, dit is denk ik de goedkoopste optie als je graag veel van het land wil zien. Mocht je een stage gevonden hebben wil ik je hier nog wel wat over uitleggen mocht je dat willen.

De stage zoeken was een heeeel lang proces. Maar vooral niet opgeven en gewoon doorgaan met mailtjes sturen. Uiteindelijk is het mij gelukt om een definitieve stage te krijgen, 5 weken voordat ik zou vertrekken. Die tijd daarvoor was het allemaal nog onduidelijk. Nadat de stage definitief is begint eigelijk pas het echte geregel, visum, verzekering, huis zoeken etc. Maar ook dit komt helemaal goed.

Het kost dus nogal wat moeite maar gewoon doorzetten, het is echt de moeite!

Ik hoop dat je hier nog wat aan hebt!