Ik wil dolgraag een stage lopen in Zuid afrika met dieren. Alleen ik vind het erg moeilijk om te vinden wat de mogelijkheden zijn.
Is er iemand met ervaringen met een stage of vrijwilligerswerk die een tip kan geven?
Het zal gaan om een stage op HBO niveau (Diermanagement, Ik heb twee afstudeerrichtingen: Beleid & Communicatie en Animal Welfare Quality Management) dat betekend dat dingen zoals verzorging en schoonmaken niet erg van toepassing zijn. Ik vind het zelf niet erg om dit te doen, maar school accepteert dat helaas niet als een afstudeerstage. Maar als dit voorkomt ben ik echt wel bereid om dit erbij te doen.
Het idee van mijn afstudeerstage zal ongeveer zijn; meehelpen een project opzetten, onderzoek uitvoeren, meewerken in de organisatie, een plan schrijven noem maar op. Maar ik ben er al achter gekomen dat dit best moeilijk te vinden is. Want werken met dieren is toch vaak het onderhoud en dergelijke. Zelf lijkt mij dat geweldig om te doen, want dan ben je ook echt met de dieren bezig… Maar goed, dat is helaas niet de bedoeling.
Ik had in mijn hoofd om stage te lopen bij een opvang, rescue, natuurpark of iets met ecotoerisme.
Als iemand iets weet, maakt niet uit wat, maar dan kan ik altijd zelf contact opnemen met het bedrijf om te vragen wat ik er kan betekenen.
Alles is welkom!! :hihi: