Stage in Afrika: Gezondheidszorg, Sociaal werk of Onderwijs

Stage in Afrika: Meer dan praktijk ervaring
Door een stage bij een van de projecten in Afrika doe je niet alleen praktijk ervaring op in je vakgebied. Het is ook een unieke ontmoeting met een andere cultuur en een verrijkende ervaring die je blik verruimt.

Calibris voor MBO stages
Doingoood volunteer workis door Calibris erkend als leerbedrijf voor stages voor diverse MBO opleidingen. Dit houdt in dat studenten, voor de door Calibris erkende studierichtingen, hun stage kunnen doen bij de betreffende Doingoood projecten in Afrika. De door Calibris erkende projecten bevinden zich in Mombasa, Kenia.

Op onze website tref je de projecten en studierichtingen aan waarvoor stages gedaan kunnen worden in Kenia, Afrika. Voor mensen die stage willen gaan lopen in Afrika gelden dezelfde voorwaarden en procedures als voor alle andere vrijwilligers.

HBO stages
Het is mogelijk om HBO (afstudeer) stages te doen bij een project in Afrika. Neem contact met ons op over de mogelijkheden. Vermeld hierbij je opleiding en de vereisten vanuit je opleiding waaraan je stageplaats moet voldoen. Wij denken met je mee en geven je een passend advies.

Voor stages bij Doingoood volunteer work in Nederland zijn er soms ook mogelijkheden. Dit betreft stageplaatsen voor HBO studenten. Neem contact op met Ineke van Huuksloot ([EMAIL=“ineke@doingoood.nl”]ineke@doingoood.nl) als je wilt weten wat de stage mogelijkheden zijn.

Hallo,
Ik heb een Tefl diploma ( 140 uur). Dit is bedoeld om Engelse les te kunnen geven als vreemde taal. Kent U ook een vrijwilligersadres waar ik Engelse les kan geven en mezelf kan trainen hierin?

Hallo,

Bij onze onderwijs projecten wordt lesgegeven in de Engelse taal. Engels is daar een vak, maar ook de voertaal op school. Bent u op zoek naar vrijwilligerswerk of betaald wwerk? In ons geval betreft het alleen vrijwilligerswerk. http://www.vrijwilligerswerk-afrika.nl/projecten/onderwijs/

Hartelijke groet,
Ineke

Hallo Ineke,

Ik zou graag tegen kost en inwoning ervaring willen opdoen met lesgeven in Engels, een soort vrijwilligerswerk dus onder deze voorwaarden. Ik heb wel een diploma, maar heb nog geen ervaring in lesgeven en zoek dus een plek om praktische ervaring op te doen.

hartelijke groet,

Nadine

Hoi Nadine,

Dat snap ik. helaas kunnen onze projecten dat niet betalen dus voor ons gaat het over. Ik weet ook geen organisaties waar je dat kan doen. Heb je al bij VSO gekeken? Die betalen een lokaal salaris.

Succes!

Ineke