Jiddah, Saudi Arabië?
Jizan, Saudi Arabië?
Tangier, Las Laflouka ?
Yanbu’al Bahr, Saudi Arabië?
Madalena (eiland Pico) Portugal ?
Alonissos Griekenland ?
Hmmmm, effe opletten op de 4,5 uur vliegtijd… :hihi:
Het is inderdaad het ‘‘Dolphin Reef’’ in Eilat!!
[SIZE=3]De Score :
Marifran…18
Maredaro…9
Alexander76…7
** Roberts… 8**
GGH…6
MON13K…5
Beste_Danielle…4
Besmile…4
Michiel…4
Kaylo…3
Davenuman…2
Carolina…2
Ivette…2
Xenomania…2
Bloem…2
Strax…1[/SIZE]
Mazzel, want was een gokje:dag:
Ik zoek een gerecht wat bij ons zeer onbekend is en voor velen als vreemd en/of vies in de oren klinkt :hihi:
De basis voor het “vreemde” deel van dit gerecht is hier in een andere vorm wel heel bekend, als snoepgoed en als drank. Het gebruik van deze basis was vroeger in het land van herkomst alleen voor de adel etcetera.
Graag, land, grondstof en het “vreemde” gerecht, wat ik persoonlijk trouwens heel erg graag eet :drool:
Hoop het duidelijk te hebben opgeschreven…![]()
Is het een Mexicaans gerecht ?
:tssk:… hoe kom je daar op?![]()
Komt uit Mexico ja :beef:
Niemand een idee?
Pollo mole poblano oftewel kip met chocoladesaus??
Ik reken 'm goed. Het is Kip in cacaosauce op Pueblamanier. Het is echt geen chocolade, want suiker etcetera zit er niet in. De cacao is met pepers de basis van de sauce. Klinkt qua gerecht misschien vreemd, maar ik vind het echt heel lekker! ![]()
Ben benieuwd naar je nieuwe vraag.
Heb je trouwens weer in de lijst geplaatst ![]()
De Score :
Marifran…18
@ngel…11
Maredaro…9
Roberts… 8
Alexander76…7
GGH…6
MON13K…5
Beste_Danielle…4
Besmile…4
Michiel…4
Kaylo…3
Davenuman…2
Carolina…2
Ivette…2
Xenomania…2
Bloem…2
Strax…1
Dank je wel dat je me teruggeplaatst hebt :nod:.
Komt hier de volgende vraag:
In het begin van de 19de eeuw is er een serie prenten gemaakt. Wie was de kunstenaar, hoe heet de serie en om welke vorm van kunst gaat het?
Succes allemaal :finger:
Is het educatief werk van Fokke Simonsz ?
Gallerij van afbeeldingen voor de jeugd; vergezeld van 't noodige onderrigt ter beoefening van natuur en kunst, in poëzy en proza - deel1. Amsterdam: E. Maaskamp, printmagazijn 1807. 10x13 cm. 80 p. 102 p., p.,rn karton met titel 25 gravs., deels handgekleurde prenten. Navolging van Campe’s Orbis Pictus met natuurwetenschappelijke informatie voor de jeugd; gedateerd 1810.
Nee, die is het niet.
Spot of protest prenten van de Spaanse schilder Goya ?
‘Desastres de la Guerra’ (‘De gruwelen van de oorlog’, 1810-1820) en ‘Disparates’ (‘Absurditeiten’, 1863) van Goya.