Spelletje: De Grote Wereldwijzer.nl Quiz

Ja, nu alleen nog de naam van de eilandengroep.

Ik weet alleen van de eilanden van “Lakshadweep”, “Andamanen” en “Nicobaren”, maar deze passen niet in het gevraagde inwoneraantal :tssk:

De Laccadiven:

De belangrijkste eilanden zijn Kavarrati (het is de hoofdstad van de Laccadiven), Agatti, Minicoy en Amini. De totale bevolking van de tien bewoonde eilanden is 60.650 volgens de volkstelling in 2001[2].

Het zijn inderdaad de Laccadiven/Lakshadweep, nou weet ik eigenlijk niet wat ik met de punten moet doen, roberts was eerste maar zei niet dat de Lakashadweep het antwoord was, @ngel zij dat wel maar misschien heeft hij juist de antwoorden van roberts nog nagezocht, wat denken jullie?

Zijn lastige vragen Michiel over het inwonersaantal, was me vorige keer al opgevallen.
De aantallen verschillen nl nogal per bron. Soms zijn het alleen schattingen.
Als Roberts gegevens had van 2006 kan hij een ander aantal inwoners hebben dan @Angel van 2001/2. Laat Roberts eerst maar reageren, komt best goed.

Tjah, volgens mijn bron, het Indiaas Verkeersbureau, heeft de eilandengroep Lakshadweep maar 40.249 inwoners… Daarom dacht ik dat het niet goed kon zijn:retard: Op wikipedia hadden we het laatst ook met mijn vraag, want daar waren data en andere cijfers verschillend per taal…:crybaby:

Van mij mag je ook een nieuwe vraag stellen hoor, dan telt deze niet mee voor de punten:thumbsup:

Heey Michiel,
@ngel is een zij en zij heeft niet de antwoorden van Roberts nagezocht maar India + eilandengroep ingetikt op google. Toen kwam dit antwoord eruit.

Ik vind het voorstel van Roberts wel goed: stel maar gewoon een nieuwe vraag dan is alles opgelost :slight_smile:

Oh sorry, typfoutje, ik zal het even aanpassen @ngel!
Ik zal snel even een nieuwe vraag zoeken, sorry voor de onduidelijkheid!

Ik ben op zoek naar een badplaats, op ongeveer 4.5 uur vliegen (als er een rechtstreekse charter gaat, die niet elk jaar gaat…), waar je met dolfijnen kunt zwemmen.
Misschien geef ik later nog andere hints maar ik denk dat hij zo ook al niet zo moeilijk is…

Is het het bij de rode zee?

In die omgeving zou ik het inderdaad zoeken…

Hurghada?

Marsa Alam?

Sha’ab Rumi, Sudan?

Safaga, Egypte?

Sanganeb, Sudan?

Suakin, Sudan?

Het is niet in Sudan of Egypte…

Is het misschien Eilat?

Al Hudaydah, Jemen?