Spelletje: De Grote Wereldwijzer.nl Quiz

Palazzo Carignano, Turijn

Ik moet ze toch iets moeilijker maken he? Ik zal volgende keer wel een vakantiefoto plaatsen!

House of Deputies of the Subalpine Parliament.

Dit was de naam van 1848 tot 1861, of zoek je een andere naam ?

Palazzo Carignano is helemaal goed. Dat was de oorspronkelijke naam volgens mij …

*De Score :
**Marifran…14
Maredaro…9
*@ngel…6
MON13K…5
Roberts…5
Beste_Danielle…4
Besmile…4
[SIZE=3]Alexander76…3[/SIZE]

[SIZE=3]GGH…2
*[FONT=Arial]Michiel…2
Davenuman…2
Carolina…2
Ivette…2
Xenomania…2
Bloem…2
Kaylo…2
Strax…1
*[/SIZE][/FONT]
[FONT=Arial][SIZE=3]Nu jij weer!
[/SIZE][/FONT]

Het was dus al goed ! Okay.

Vakantiefoto’s zijn altijd leuk, maar in het andere topic, dus eerst nog even dat lastige gebouw raden:paranoid::wacko:.

Ik ga me nog even bezinnen op een nieuwe vraag, tot later :dag:

Travellig hartelijk welkom bij dit gezellig, verslavende spelletje.
Op de eerste bladzijde staat alles wat je weten moet. Een nieuwe vraag het liefste binnen 2 dagen plaatsen.

Succes!

Hier komt de volgende vraag :

De naam van een Aziatisch Volk betekent volgens de overleveringen “Veertig meisjes” . Deze meisjes wisten als enige te ontsnappen aan een volkerenmoord. Aangezien zij niets beters vonden verenigden zij zich met honden. Hieruit is zijn de huidige 40 stammen ontstaan.
Men heeft een vlag waarop de zon met 40 stralen is afgebeeld.

Wat is de naam van deze bevolkingsgroep:question:

Kirgizië of Kirgizstan (officiële naam Kirgizische Republiek). Bevolkingsgroep noem je Kirgiziers, ook al is slechts een kleine meerderheid (57 procent) van de 4,7 miljoen inwoners van Kirgizstan daadwerkelijk Kirgies. De Russen vormen de grootste minderheidsgroepering (21 procent), maar ook hier is hun aantal afgenomen als gevolg van emigratie. Vooral de hoger opgeleiden zijn weggetrokken. De laatste jaren is de migratie een halt toegeroepen, mede door de invoering van het Russisch als officiële ambtstaal en de ook niet al te rooskleurige situatie in Rusland zelf. Andere minderheidsgroeperingen zijn de Oezbeken (vooral in en rond Osh), Duitsers, Koreanen, Oekraïners, Tataren en Dunganen.

http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/c/c7/Flag_of_Kyrgyzstan.svg/800px-Flag_of_Kyrgyzstan.svg.png

Volgens de overlevering stammen de Kirgiezen af van veertig dochters van een khan en een rode hond. Dit zou hun naam verklaren, Kirk-kiz betekent veertig meisjes.

Weer snel gevonden Alexander en de vlag er bij, had ik zelf nog niet gezien.
Zo’n makkelijke vraag was het toch niet ?:tssk:

*[FONT=Arial][SIZE=3]De Score :
**Marifran…13
Maredaro…9
**@ngel…6
MON13K…5
Roberts…5
Beste_Danielle…4
Besmile…4
*[FONT=Arial][SIZE=3]Alexander76…4[/SIZE][/FONT]
[SIZE=3]GGH…2
*[FONT=Arial]Michiel…2
Davenuman…2
Carolina…2
Ivette…2
Xenomania…2
Bloem…2
Kaylo…2
Strax…1

*Next question please!**[/SIZE][/FONT][/SIZE][/FONT]

Hij was best lastig maar als je zoekt in diverse talen vind je het antwoord sneller … mijn vraag:

Welk land betekent, als je de naam vertaald: veel vis(sen)

Is het een bestaand land, of een land uit het verleden?

Het is een bestaand land

Hebbes, het moet *Panama *zijn…

gefeliciteerd! helemaal goed :smiley:

Even de score gekopieerd dan kun je een nieuwe vraag plaatsen :wink:

De Score :
*Marifran…13 *
Maredaro…9
@ngel…6
MON13K…5
Roberts…5
Beste_Danielle…4
Besmile…4
[SIZE=3]Alexander76…4[/SIZE]
[SIZE=3]GGH…3
[FONT=Arial]Michiel…2
Davenuman…2
Carolina…2
Ivette…2
Xenomania…2
Bloem…2
Kaylo…2
Strax…1
[/SIZE][/FONT]

Het blijft lastig een vraag te verzinnen die je niet zo op google of wikipedia kan vinden maar we proberen het…

Deze vulkaan is hoger dan de Kanqphu Kang gezien van het midden van de aarde. Wat is de naam van deze vulkaan?

Aconcagua, in het Andesgebergte van Argentinië ?

Cotopaxi, in de Andes in Ecuador.