isla margarita? venezuela
Cozumel, Mexico
Natuur
Passiflora yucatanensis is een plant die alleen op Cozumel in het wild wordt gevonden. Op Cozumel komen een aantal endemische zoogdiersoorten voor die dwergvormen zijn van hun verwanten op het vasteland. Endemische soorten zijn de Nelson-neusbeer (Nasua nelsoni), de Cozumelwasbeer (Procyon pygmaeus) en de Cozumeloogstmuis (Reithrodontomys spectabilis). Endemische ondersoorten zijn de Cozumel grijze vos (Urocyon cinereoargenteus ssp.), de Cozumelhalsbandpekari (Pecari tajacu nanus), de Cozumel Coues’ rijstrat (Oryzomys couesi cozumelae) en de Cozumelwitvoethertmuis (Peromyscus leucopus cozumelae) [1]. De fauna van Cozumel wordt ernstig bedreigd door de sterk toenemende populatie afgodslangen (Boa constrictor). Twee tot zes van deze slangen werden in 1971 gebruikt bij het opnemen van de film El jardín de tía Isabel op het eiland. Na de opnames zijn de boa’s vrijgelaten op het eiland, waarna ze sterk in aantal zijn toegenomen. De slangen zijn zowel voor de inheemse fauna als voor de pluimveeboeren op het eiland een groot probleem
Langzaam kwam je dichterbij en dan nu het goede…
inderdaad Cozumel, onlangs nog geteisterd door de orkaan Deane…
De nieuwe score…
Marifran…10
Maredaro…5
Beste_Danielle…4
Besmile…4
Roberts…4
@ngel…3
Davenuman…2
Carolina…2
Ivette…2
Xenomania…2
**Bloem…2
**strax…1
JoostN…1
MON13K…1
Kaylo…1
lang leve googlen en wikipedia! ![]()
vraag:
ik ben op zoek naar een stad en land, waarvan de weg ernaartoe er beroemd is
de weg naar Rome, Italië…die weg is namelijk al zo oud…
hihi
nee die bedoelde ik niet…
Net zo beroemd als die oude weg naar Rome is de weg naar Guantanamo (Cuba)
ik zoek meer een niet-historisch beroemde weg, maar meer een beroemd, als in bekende, weg in literatuur/ (pop) cultuur
O, je zoekt iets als…
De Yellow Brick Road naar Oz óf
De Hall of Fame in Hollywood óf
De Stairway to Heaven óf
De Highway to Hell óf een weg waar ik niet weet waar die is (alsof ik de vorige 2 wel weet te vinden)…
De Road to Nowhere
the road to…
een zanger zong erover…
eerst was hij met 4 vrienden, nu doet ie solo…
iemand moet het wel ff snel raden
want ik ben er niet meer zo lang!! :unibrow:
Nou vooruit dan maar…dan zal ik het maar zeggen (schrijven)…
Mandalay in Myanmar (Birma)…
jaaaaa!!
De nieuwe score…
Marifran…10
Maredaro…6
Beste_Danielle…4
Besmile…4
Roberts…4
@ngel…3
Davenuman…2
Carolina…2
Ivette…2
Xenomania…2
Bloem…2
strax…1
JoostN…1
MON13K…1
Kaylo…1
De nieuwe vraag…
Ik zoek een eiland waarop de Duitsers in de tweede wereldoorlog een ondergronds ziekenhuis hadden…
Jersey
Ja hij was wel heel makkelijk…en is dus uiteraard goed…
Ik zette de vraag neer en ging hem daarna zelf even googlen…en ziedaar hij kwam als eerste tevoorschijn…
Voor jou de volgende vraag Monique…
De nieuwe score…
Marifran…10
Maredaro…6
Beste_Danielle…4
Besmile…4
Roberts…4
@ngel…3
MON13K…2
Davenuman…2
Carolina…2
Ivette…2
Xenomania…2
Bloem…2
strax…1
JoostN…1
Kaylo…1
Nou, ik hoop dat hij te doen is ![]()
Wie was de eerste vrouw die de letters OM achter haar naam mocht zetten. (onderscheiding van bijzondere verdienste).
Succes !