sudan?
ik denk dat we western-australie in australie zoeken…
Bloem noemt even wat gebieden en dan opeens komt ze met het goede anywoord…het is inderdaad West-Australië…
Ik heb bewust niet zo veel hints willen geven, omdat ik dacht dat het vrij snel geraden zou worden…het heeft toch iets langer geduurd dan ik dacht…
Bloem…jouw eerste punt in de quiz…
**DE SCORE:
**-----------------
Marifran…10
Beste_Danielle…4
Besmile…4
Roberts…4
Maredaro…4
@ngel…3
Davenuman…2
Carolina…2
Ivette…2
Xenomania…2
Bloem…1
strax…1
JoostN…1
MON13K…1
Kaylo…1
jij jippie!!
ik zat idd een beetje te googlen en er mijlen ver vandaan… tot ik een kaartje van australie zag…
maar goed, 1e punt is binnen
hoe werkt het precies…
ik moet gewoon een vraag stellen dat jullie het land raden, of stad of wat??
okey heb ff teruggelezen en ik snap em!
vraag:
wat is de koudste hoofdstad ter wereld… en hoe koud is dat gemiddeld?
Deze was eenvoudig te googlen…
Ulaanbaatar is de koudste hoofdstad ter wereld met een gemiddelde jaarlijkse temperatuur van -1.3°C. In de winter kunnen de temperaturen dalen tot -40°C terwijl in de zomer +35°C mogelijk is.
DE SCORE:
Marifran…10
Maredero…5
Beste_Danielle…4
Besmile…4
Roberts…4
@ngel…3
Davenuman…2
Carolina…2
Ivette…2
Xenomania…2
Bloem…1
strax…1
JoostN…1
MON13K…1
Kaylo…1
moet er nog een beetje inkomen…
Krijgen we een volgende ? Ik vlieg hier van het ene naar het andere onderwerp maar kan nergens wat raden. Errreg hé ? :nod:
Ik probeer altijd vragen te bedenken over plekken waar ik zelf ben geweest. Soms duurt dan even wat langer.
Maar ik heb er eentje…
Ik ben op zoek naar een eiland. Het is het grootste eiland van het land waar dit eiland toe behoort.
Er leven op dit eiland nog een aantal diersoorten die alleen op dit eiland voorkomen. Dit betreffen onder andere een aantal soorten knaagdieren en een wasbeersoort. Deze diersoorten worden echter bedreigd door een aantal slangensoorten die hier jaren geleden zijn achterlaten. Er wordt toen op dit eiland een film opgenomen waar men deze slangen voor heeft meegenomen en na de filmopnames heeft achtergelaten…
en “wordt” is uiteraard “werd”
indonesie ?
oei, weer slecht gelezen ! ![]()
Ergens in India of Zuid-Amerika ?
madagaskar? of hoort madagaskar niet bij een land…
ga morgen aan de google en wikipedia…
Tasmanie?
Nog geen goed (ei)land geraden…
je bedoelt toch niet 1 van de galapagos eilanden? bij ecuador?
Nee…die bedoel ik niet…
Dit eiland was onlangs nog in het nieuws…