spaanse banken

Een vraag over spaanse banken
Daar ik over enkele weken naar spanje verhuis had ik graag geweten welk spaanse bank het meest te vertrouwen en welke het goedkoopst is.
Je leest en hoort van alles en nog wat
Ik wil voorzichtig zijn wat betreft de bankzaken

MVG pieterbreugel

Beste Pieter,

Afhankelijk van waar je naar toe gaat zijn er verschillende banken.
Kom je naar Andalusie dan kun je het beste naar de Caja Rural. 1. Is deze goedkoop met ksoten en 2, heeft deze bank een goede solvabiliteit. Daarnaast hebben ze ook nog eens goede verzeekringsprosucten voor een goede prijs.

Kom je eventueel naar de regio cadiz dan kan ik je verder hekpen. Ik heb namelijk een bemiddelingsbureau voor niet Spaans taligen.
Je kunt mij vinden op www,jejesagency.com.

Laat anders maar een emailtje achter.

Groeten en sterkte met verhuizen.

Jan van Baaren

Santander is de grootste bank ter wereld (volgens Forbes), BBVA heeft weer veel winst gemaakt, La Caixa heeft met zijn laatste aankoop Santander van de troon gestoten.
ING Direct timmert hard aan de weg in Spanje gezien hun al jaren durende reclame campanjes. Bankia is een nieuwe bank, ontstaan uit de (gedwongen) fusie van een aantal Cajas.
Er zijn er zo veel…belangrijk om te weten is dat het systeem van de Cajas en banken aan het veranderen is in Spanje. Veel Cajas moeten fuseren of hebben dat al gedaan. En de banken en cajas moeten allemaal binnenkort een bepaald bedrag in kas hebben ter garantie. Nog niet alle banken en cajas kunnen hier aan voldoen.
Verder is het allemaal vaak een kwestie van voorkeur en praktische overwegingen.
Ik persoonlijk zit bij geen van de bovengenoemde banken nog een caja, dat komt vanwege de faciliteiten die mijn bank (Bankinter) geeft aan de werknemers van het bedrijf van mijn vrouw
De aangegeven Caja Rural heet tegenwoordig Ruralvía en is een landelijk opererende caja de ahorros.

Dank je voor de aanvulling.

Dank aan beide voor deze informatie

Daar ik ga wonen in de omgeving van malaga,Rincon de la victoria.
Ik zal bij volgend bezoek enkele filialen bezoeken
Ruralvia van deze bank vind ik nergens een adres in de omgeving van malaga.
En de grote banken geen probleem die vind je overal

MVG chris

zit zelf bij barclays, je hebt wel verschillende pakketen, bij die van mij is vrijwel alles gratis.

Leuk om alle reacties van verschillende mensen die in Spanje wonen bij elkaar te zien, vwb spaanse banken.

Geeft de Barclays rente op de nomina rekening of alleen op een spaar?

Ik heb onlangs nog een iBanesto rekening geopend die 3,4% rente geeft op de cuenta Azul en die geen verdere kosten in rekening brengt. Ook niet voor overboekingen naar andere EU landen. Hier gaan Banesto en ING hand in hand.
Het lijkt wel op de ING cuenta naranja.