Solo backpacken, Nepal- dan wat?

Ha iedereen,

Komende zomer, vanaf mei, wil ik afreizen naar Azië. Het plan is om in ieder geval eerst Nepal te bezoeken, in mei, omdat het land, de cultuur en de omgeving me ontzettend trekken.
Vanaf juni begint daar echter het Moessonseizoen, en ik heb begrepen dat je dan echt niet meer in Nepal wil zijn. Daarom zoek ik nog een vervolg. Ik heb namelijk een maand of drie: mei, juni en juli, met eventueel uitloop in augustus. Ik hoef niet per sé al die tijd vol te maken, maar om nou na een kleine maand alweer huiswaarts te gaan, is ook weer zoiets.

Ik denk er al een lange tijd over na, en verschillende landen hebben al de revue gepasseerd: China, Japan, Australië, Maleisië, Thailand, Indonesië… Ondertussen heb ik wel een redelijk beeld van de omgeving, maar nog altijd niet echt een idee waar ik nou heen zou willen gaan.

Eén van de belangrijkste overwegingen is dat ik alleen zal reizen. Dat is op zich geen probleem, maar het zorgt er wel voor dat ik bepaalde voorkeuren heb. Een zekere vriendelijkheid ter plekke zou ik bijvoorbeeld wel fijn vinden; daarnaast zou het leuk zijn andere backpackers te ontmoeten, echt afgelegen gebieden zijn in eerste instantie niet zo’n goed idee. Ook vind ik het fijn als ik me toch redelijk veilig kan voelen, ik snap dat dat natuurlijk grotendeels afhangt van je eigen gedragingen, maar toch. Ik ben nog een beginnende backpacker, en dit is mijn eerste lange reis.

Mijn vraag: zouden jullie me misschien een beetje kunnen helpen met het maken van keuzes? Ik zie namelijk door de bomen het bos niet echt meer, en wat input van jullie zou ik hartstikke fijn vinden. Als je tips hebt, ideeën, geniale ingevingen of goddelijke openbaringen die je graag wil delen, laat het alsjeblieft weten! :smiley:

Groetjes,
Thijs

De meeste mensen die in die buurt zitten gaan naar Ladakh: geen moesson.

Via Wereldwijzer app

Ik ben in juli/augustus in Nepal geweest. Het is echt niet zo dat je daar niet kan reizen vanwege de regentijd. Ok, ik zou geen trekking van een paar dagen maken in de regen (persoonlijke voorkeur, het kan natuurlijk wel), maar het land heeft ook veel andere dingen te bieden.

Doorsteken naar India zou een optie zijn (nooit geweest), of vliegen naar Zuidoost-Azië. Ook daar is het echter regentijd dan in een aantal landen, waaronder Thailand. Maar ook daar kun je prima reizen in de regentijd.

Hartstikke bedankt voor jullie reacties! :smiley:

Ladakh, en sowieso de rest van India lijken me erg gaaf om heen te gaan. Mijn grootste twijfel bij India is echter dat ik heb gehoord dat het erg shockerend kan zijn, in vergelijking met andere landen. Omdat ik alleen reis, leek dat me daarom toch wel wat moeilijk. Wat zijn jullie gedachten daarover?

Fijn om te horen dat het regenseizoen op zich wel meevalt, dan zou ik eventueel sowieso nog wat langer daar kunnen blijven. Ik heb verschillende dingen gehoord over de temperaturen in die periode, dat het in de kathmandu-vallei dan ontzettend heet zou worden. Wat moet ik me daarbij voorstellen? Is het echt het soort hitte waarin je eigenlijk alleen maar de hele dag in een koel bad wil liggen, of is het op zich wel te verdragen?

In India behalve in Ladakh heb je ook de moesson. Zie de LP voor een kaartje van India met daarop wanneer waar de moesson is.

Via Wereldwijzer app

Ik ben niet in India geweest, dus daar kan ik niks over zeggen.

Wat de KTM-vallei betreft: ik kan me niet herinneren dat het extreem heet was in juli/augustus. Ik heb in ieder geval niks ervoor gelaten.

Ik heb niet iedere nacht AC gehad (meestal niet) en ik heb het niet gemist.