Ik ben pasgeleden weer in Mexico geweest, was weer erg leuk!
Veel oude vrienden gezien.
Nu is mijn vraag: het moet mogelijk zijn om berichtjes te sturen naar een mexicaanse telefoon, maar hoe?
Het lijkt me maar niet te lukken.
De telefoons zijn uit Playa del Carmen (044) en uit Mexico stad (055)
Ben zelf uit Belgie. Ik weet niet waar jij vandaan komt, maar ik weet wel dat bv tussen Belgacom (Proximus) en Telmex (Telcel) geen prijsakkoord is ivm SMS. Ik neem aan dat er dus wel meer providers zijn die geen akkoorden afsluiten voor het minimale aantal SMS die er tussen telefoons uit de lage landen en Latijns Amerikaanse landen zouden kunnen heen en weer reizen. Waarschijnlijk zijn er wel een paar VOIP providers (telefoon via internet) die dit wel kunnen (bv Voipbuster)
Hoi lees hier enkele berichten over smsen naar mexico, volgens zeggen komen mijn smsjes wel aan ik heb voor het mobiele nummer dat met 98 begint 00521 gezet.
Hoop dat je er iets mee kunt…
je moet een 1 na het landnummer intoetsen dus 0052 1 en vervolgens het telefoon nummer van het mobieltje.
Alleen hier in Playa beginnen de telefoonnummers met 984 beetje vreemd die 044.
Dus om iemand naar een mobiel te bellen vanuit nederland of te smsén is dus:
0052 1 en vervolgens een tiencijferig nummer wat nogmaals hier in Playa begint met 984.
Naar een vaste huis aansluiting vervalt de 1 na het landnummer dus: 0052 (984…voor playa).
Laat even weten of het heeft gewerkt.
Groeten uit playa del carmen.
het lukt bij mij nog steeds niet…als ik het zo doe…want zo bel ik zeg maar wel naar mexico…krijg ik na paar dagenen een afleverings berichtje van mislukt
Voor mensen die een SMSje willen sturen naar iemand in Mexico die een iusacell abonement hebben kunnen gebruik maken van hun website. Hier kan je gratis SMSjes versturen. Hun websit is http://www.iusacell.com.mx/ en boven aan kan je je bericht versturen.
Weet niet of TELMEX, AXTEL of andere providers dit ook aanbieden.
Dat is niet waar want ik sms al meer dan een jaar vrienden uit mexico (playa del carmen) en deze komen gewoon aan want heb altijd binnen een paar minuten antwoord terug :slywink: dus het moet gewoon kunnen… :biggrin:
Degenen met een Telcel abonnement kunnen geen sms ontvangen/sturen naar nederland omdat Telcel geen contract heeft met de Nederlandse providers. Echter hebben ze een abonnement van Movistar dan schijnen ze wel aan te komen de smsjes. Dat kan dus ook de reden zijn dat bij sommigen het wel aankomt en bij anderen juist weer niet.
grappig om te lezen, ik heb zelf telfort en mijn vrienden hebben telcel en alles komt gewoon aan…
Bij een combinatie van andere providers kan het idd zo ijn dat het niet werkt, mijn advies: kijk gewoon even op de website van jouw provider
Om het helemaal compleet te maken dit dan.
Ik heb een prepaid kaart van Orange en van Kpn HI en met beiden kan ik ontvangen en versturen vanuit mexico.
Dit versturen en ontvangen loopt via het netwerk van Telcel.:zon02:
he lukte mij ook een paar jaar niet maar sinds ik eens vanaf mijn werk met een telefoonkaart (satteliet) ging bellen moest ik idd een 1 toevoegen bij het nummer dus werd het ipv 0052 22 - 00521 en daarna de rest van het nummer gaat flitsend.
ik bel met het nummer 0052198… kan dan bellen maar smsjes komen niet aan zeggen ze in mexico…vreemd toch…dan zouden ze toch me smsjes ook moeten krijgen hoe kan dat ik bel met hi van kpn abbonement
kan iemand mij verder helpen zu het met een prepaid wel kunnen dan??? heb ook tmobile prepaid
Met T-Mobile kon ik inderdaad ook niet smsen naar Mexicaanse nummers. Heb een simkaart van een andere provider genomen, Lebara, en daar wil het wel mee. Simkaart was ook nog eens gratis. Je kunt kijken op www.lebara.com Succes!! en idd moet je smsen/bellen met 00521…