Ik ben van plan om eind februari een aantal dagen naar het noorden, naar Shimla te gaan. Weet iemand of dat te doen is eind februari, of is het er dan te koud met veel sneeuw? Heeft iemand nog tips om te doen in de omgeving van Shimla?
Ik heb het voor je opgezocht. De temperatuur is in de winter is maximaal 10 graden maar de wind is kil en ijzig omdat die vanaf de Himalaya komt. Waarschijnlijk ligt er geen sneeuw want ik heb gelezen dat er sneeuw valt rond de kerstdagen, in de periode november-maart.
Ik heb hieronder nog een link voor je waar je alle handige feitjes weliswaar in het Engels, maar toch nog handig kan overzien.
Shimla is niets bijzonders, wat betreft het weer in eind februari, als de zon schijnt is het heerlijk (18 graden+ is geen zeldzaamheid)
Als de zon ondergaat kan het echter behoorlijk afkoelen, dat is tevens het geval als het bewolkt is en regent.
Mijn tip is om door te reizen naar Recong-Pea en kalpa, is wel kouder, maar je zit dan ook echt in de Himalaya.
Je zou ook tijdens je trip naar Kalpa een afsteker kunnen maken naar Chitkul, in kilometers is het niet ver, maar omdat de weg niet geasfalteerd is, en deze extreem hoog door de bergen loopt doe je er wel een dag over.
Maar het word beloond!
Is je dit alles te veel, dan zou ik eerder kiezen voor Manalli, de bergen rondom Manalli zijn in vergelijking met Shimla Fantastisch!
mocht je meer willen weten, laat maar weten, ik ben echt overal geweest in Himachal-Pradesh, Spiti, Kashmir en Ladack en Zanskar.