Scooter huren in Rome

Wij zijn van plan om deze zomer op vakantie te gaan naar Rome. We zouden daar ook graag een scooter huren, maar is het mogelijk om een scooter te huren (hoeveel cc maakt niet uit, als we maar vooruit komen) met een brommercertificaat, tegenwoordig heet dit als het goed is een AC-rijbewijs?

Groeten

Het is trouwens een AM rijbewijs

Je kunt meestal in de buurt van een Hotel of Appartement wel ergens een Scooter huren.
De meeste Scooters zijn volgens mij 50 cc en dat zijn ook vaak de goedkoopste.

Volgens mij moet je in het bezit zijn van een rijbewijs.

Dit is een bekende verhuurder, http://www.bicibaci.com/, je zou ze een mailtje kunnen sturen voor de zekerheid.

Oke bedankt! Ik stuur inderdaad even een mailtje.

Een scooter huren in Italië is best duur hoor. Wij wilden het ook doen in de Cinque Terre en het was voor een 50cc 100 euro per dag. Als je de scooter 3 dagen huurde, betaalde je 2 dagen, 4 dagen huren betaalde je 3 dagen. Succes!!

He Emmy,

Ik heb even wat rondgekeken op sites van scooterverhuur bedrijven in Rome, maar 100 euro per dag voor een 50cc scooter is wel erg veel en dat ligt dan waarschijnlijk aan Cinque Terre, want in Rome kan je voor dat bedrag bijna een hele week een 50cc scooter huren (voor een leuke Vespa ben je natuurlijk wel wat meer kwijt :)). Ik heb ook een mailtje gestuurd naar wat verhuurbedrijven i.v.m. met het rijbewijs wat je nodig hebt voor de huur van een scooter.

Hou jullie wel op de hoogte!

Another nice place where to rent a vespa or a bike in Rome is ROMA RENT BIKE. It is near Campo de Fiori, for more info visit: www.romarentbike.com/nl