Route Napoleon/ Frankrijk naar Italie

Hallo,
Wij willen in september via Frankrijk naar Italie, naar de Bloemenriviera,
wat is een leuke route ndoor Zuid Frankrijk, met ongeveer 2 overnachtingen, we hebben dus geen haast.
Ik dacht zelf aan route Napoleon, maar van waar tot waar is die mooi?

Hoi!

Ik zou de hele Route Napoleon pakken, dat ligt dan toch aardig op de route [emoji4] Wij hebben het afgelopen september gereden. Ik vond er niet alles even mooi van, maar veel delen wel. Je komt door leuke dorpjes heen! Overnachtingen hebben wij niet gedaan, dus dat weet ik niet. Misschien zou je dat even moeten uitzoeken op internet. Dat kan vast in een van die dorpjes.
De bloemenriviera in Italië is trouwens ook super mooi! Goede keus!
Fijne vakantie vast!

Groetjes Kim

Alvast bedankt Kim voor je reactie,

De Route Napoleon is zeker de moeite. Normaal vertrek je vanuit Grenoble en de route eindigt bij het dorpje Golfe Juan niet zo ver ven Antibes.
Oud Antibes is prachtig zeker om en rond de “remparts”. verder langs de kust richting Italië is Biot (7 km van de kust) met zijn artisanale glasblazerijen de moeite waard. Wat verder niet zo ver van Cagnes/sur/mer in het binnenland “Saint Paul”, een kunstenaarsdorp wat erg toeristisch is, maar zijn gelijke niet kent. Oud Nice met de Cour Saleya moet je zeker bezoeken en een wandeling naar het Chateau is ook de moeite. Van Nice naar de Italiaanse grens heb je 3 wegen (corniches) op verschillende hoogtes. Bezoek zeker het dorpje Eze-village en net voor de grens is Menton een aanrader als authentieke stad. Ventimiglia ligt net over de grens. Het marktgebeuren is er spectaculair en het leven is er een stuk goedkoper dan in Frankrijk.
Goede reis

Het bergdorp Gourdon vlakbij Chateau-neuf de Grasse is ook de moeite waard. Bij helder weer een fantastisch uitzicht over de hele kust. (Cannes, Nice, Antibes, …)
Enjoy your holiday