Wij willen het gedeelte naar de Japanse Alpen met de auto afleggen. Zijn er wegen zoals route 158 gesloten in april? Ik kan geen (engelstalige) site vinden waar ik de weginformatie kan vinden. En zou een 4x4 wagen nodig zijn?
Verder vraag ik me af of de tolwegen alleen op snelwegen zijn… Kan ook hier geen informatie over vinden.
Hoi, wat ik heb kunnen vinden is dat er een tunnel (tol ¥750) op route 158 is die altijd begaanbaar is. De oude route, buiten de tunnel om lijkt in april nog afgesloten te zijn of alleen open voor auto’s/bestuurders die juist door de sneeuw willen rijden.
Tolwegen zijn dus niet alleen op snelwegen. Vaak kan een bypass of tunnel in de bergen een tolweg zijn
Dankje voor je reactie!
Oke fijn om te horen dat het wel mogelijk is met de auto hier te komen.
Weet je toevallig ook of de auto 4x4 moet zijn of volstaat een gewone huurauto?
Ik kon helaas niet vinden hoe je toegang krijgt tot het afgesloten gedeelte. Misschien dat er illegaal gereden wordt? Want het is echt officieel afgesloten vanwege lawine gevaar. Een deel tot 17 april en een ander deel tot 25 mei. Dit is een filmpje genomen in de zomer: 安房峠 (R158 旧道) 2倍速 Abo pass old road - YouTube