Hallo Allemaal,
Ook ik ga me er eens in verdiepen. Vandaag echt lid geworden van het forum, dus ik zal ook maar eens mezelf voorstellen. Ik ben Dennis, 26 jaar, brabander in hart en nieren! Momenteel werk ik al bijna 8 jaar bij de politie in het midden van het land. Na in 2010 ongeveer 6 weken in Suriname te zijn geweest, wilde ik eigenlijk meteen al meer zien van Zuid-America. Daarom begin ik nu aan het echte plannen van een reis door zuid- en midden America met een auto! Wanneer? Het staat nog niet vast, maar als toch het WK in 2014 in Brazilie is, waarom dan niet daar beginnen. Lekker begin op de Oranje-camping, mits Oranje natuurlijk het WK haalt.
Dus mocht iemand ervaring hebben met reizen door zuid America met de auto…
Groetjes,
Dennis
Hoi Dennis,welkom op wereldwijzer!
Nou als je over Brazilie spreekt,dan gaat er bij mij een belletje rinkelen.
Exotische samba, bruisend carnaval en het natuurschoon van de Amazone, de longen van de wereld.
Zelf ben ik ook voetbalminded,Dennis!
Misschien kan je bij gelegenheid eens een voetbalwedstijd volgen in het Maracanã Stadion,( Rio de Janeira)één van de grootste voetbalstadions ter wereld !
De natuur van Brazilië is door de grote van het land, enorm divers. Het zuiden en het midden is bergachtig, het midden van het land is bedekt door het machtige Amazone regenwoud en in het noorden zijn uitgestrekte droge landschappen te vinden.
Brazilië heeft ook een lange kuststrook en aan zon, zee en strand is dan ook geen gebrek. Chillen en van een lekkere cocktail genieten zou een onderdeel moeten uitmaken van uw rondreis. Voor de kust liggen mooie eilanden zoals Fernando de Noronha.
Een bezoek aan het enorme Christusbeeld "Cristo Redentor mag zeker niet ontbreken op je programma Dennis!
Ilha Grande is een eiland dat vooral bekend staat om zijn prachtige stranden. In het laagseizoen is het er niet overvol. Je kunt er heerlijk wandelen.
Het eilandje Ilha Grande ligt 150 kilometer ten zuiden van Rio de Janeiro, aan de Atlantische kust van Brazilië. Het heeft schitterend blauwe zee, zand dat zo fijn is als meel en een jungle waar aapjes zich verstoppen in hoge bomen.
Iguaçu Falls zijn de mooiste watervallen ter wereld,echt de moeite waard om te bezoeken Dennis.
Indien je nog vragen hebt over Zuid Amerika,dan kan je altijd een berichtje posten in het Zuid Amerikaforum hier op wereldwijzer!