Rondreis West Amerika te doen in Januari?

Hallo Allemaal,

Mijn man zit vanwege werk lastig om in een andere periode weg te gaan dit jaar.
En hij wil zo graag een rondje LA doen.

We hebben 3 weken de tijd, willen niet super hard doorvliegen en alleen maar in de auto zitten.
We houden van de natuur, dus de NP zijn echt een must.

Wat zal je dan doen aankomen en weg van LA. OF aan in San Fransisco en terug vanuit Las Vegas.
Wat zijn de mooiste stukken en ook ngo te rijden in de winter?

Of toch beter in januari ergens anders heen en dan volgend jaar LA pakken?

Ben benieuwd wat jullie vinden!

Groetjes Lin

Hi
Dat is allemaal sterk afhankelijk van het weer en zoals we allemaal weten valt dat niet te voorspellen. Ik zal enig nadelen opnoemen:
Het kan langs de Pacific coast tussen LA en SF regenachtig zijn en er zijn regelematig landslides tussen Cambria en Monterey, het mooiste stuk van de kust.
In Yosemite kan het sneeuwen en je moet verplicht kettingen in de auto hebben.
Je kan van Yosemite niet via de Sierras rijden omdat de passen gesloten zijn. Je rijdt dus via Bakerfield naar bv Death Valley of Las Vegas. De rit ten zuiden van Yosemite kan beinvloed worden door de Tule fog. een zeer dichte mist.
In NPs zoals Zion en vooral Bryce kan sneeuw liggen. Bryce is 8000+ '. Sneeuw kan ook voorkomen bij Grand Canyon NP en in de omgeving van Flagstaff.
Als je in januari gaat zou ik in ieder geval een auto met awd huren. Beste is ook M&S banden op de auto maar die worden niet vaak verstrekt.
Als het weer meezit zou je best een rondje LA-SF-Yosemite-Death Valley-Las Vegas-Zion-Bryce-Page-GC kunnen doen en dan terugvliegen van Las Vegas of Phoenix.
http://www.weather.gov/
Yeehaw

1 like

Super bedankt voor je uitgebreide antwoord.
Zo gaat het hem toch niet helemaal worden denk ik, met sneeuw en de hele toestand zie ik niet zo zitten.
En om het alleen maar op goed geluk te doen… nee dat durf ik niet zo aan.
We zijn nu aan het kijken of we het kunnen omwisselen naar Maart, maar ja of het dan al te doen is?
Anders wordt het toch gewoon Zuid Amerika dit jaar!

In maart kan je dezelfde ongemakken meemaken behalve de tule fog. Dagen zijn wel langer natuurlijk.