Hallo beste allemaal,
Hier volgt een kort verslag van de mooiste reis die ik samen met mijn moeder heb ondernomen.
Mijn moeder is 84 en beslist geen dame die in het bejaardenhuis achter de graniums wil zitten.
Zij woont nog zelfstandig en had graag nog een keer naar het buitenland willen gaan.
We hebben besloten om voor een georganiseerde rondreis te kiezen door Turkije en dan Cappadocie te gaan zien.
Het is wel een vermoeiende reis maar met heel veel bezienswaardigheden die ik echt iedereen aan kan raden.
Je doet zoveel indrukken op en er zijn heel veel verschillende soorten van landschappen.
De bevolking is uitermate vriendelijk en gastvrij ondanks de vaak barre omstandigheden waarin zij moeten leven.
Er zijn zoveel mooie dingen te zien dat de 9 dagen die we hadden eigenlijk te kort waren om alles te kunnen bezichtigen.
Iedereen in het reisgezelschap was ook erg vriendelijk want het was voor ons de eerste keer dat we met een reisgezelschap op pad gingen.
Overal was begrip voor er in de korte tijd die er was ontstond er een goeie band met iedereen en kreeg mijn moeder veel hulp als ze die nodig had.
Wij hadden ook een hele goeie gids die met veel passie over zijn land kon vertellen en van alles wist uit te leggen.
Zij heeft enorm genoten en kan terugkijken op een prachtige reis die zij ondanks haar hoge leeftijd toch nog heeft kunnen meemaken!
Dit is een heel beknopt verslag maar ik wilde graag het feit benadrukken dat ook ouderen nog heel veel dingen kunnen en met een beetje hulp er nog zoveel moois ook voor hun is te beleven.