Rondreis peloponesos

Wie heeft er ooit een rondreis gemaakt op het griekse vaste land en wil ervaringen delen?

Ik heb veel over het Griekse vasteland gereisd en het is heel goed te doen. Ik had dan wel de beschikking over een auto. Je moet in het begin even wennen aan de ‘rijstijl’ maar daarna gaat het vanzelf (Hand op de toeter, voet op t gaspedaal, afval uit het raam en rijden maar! :wink:

Ps, ik heb voornamelijk in noord, oost, midden en west Griekenland gereisd. Zuid Griekenland ben ik niet geweest.

ik ben afgelopen zomer op de peleponessos geweest en hoefde gelukkig niet heel veel te reizen was er vooral om olympia te zien… maar ik heb eens gekeken voor verder eiland verkennen per OV en dat was best lastig en dat hoorde ik ook van mijn mede backpackers dat het OV niet heel makkelijk te bereizen was in dat gedeelte van griekenland helemaal niet met interrail…

Hoi. een echte rondreis was het niet, maar ik ben 2 jaar geleden met vrienden de Peloponesos rond gereden. Het was geweldig. Wij zijn ongeveer 5 dagen onderweg geweest en hebben voornamelijk de kustlijn gevolgd. Het is een stuk minder toeristisch dan de eilanden en dat beviel mij goed.
Vooral de omgeving van Nafplio is heel mooi. Ik had het geluk dat 1 van mijn vrienden grieks sprak, dus zij kon voor ons slaap plaatsen regelen. maar de algemene indruk is dat iedereen erg gastvrij en behulpzaam is. Door rond te reizen kun je vaak goedkopere hotels vinden, en die waren daar genoeg.
De zuidpunt van de peloponesos heeft prachtige grotten, zeker de moeite waard om te
bezoeken.
Auto huren ging erg makkelijk,(deden wij bij car rental Alma in Nafplio) alleen is een hyundai atos niet echt geweldig om de bergen mee in te gaan, te klein dus hou daar rekening mee als je een auto huurt. (benzine is daar wel een stuk goedkoper )

Ik vond de peloponesos geweldig, het heeft alles: bergen, mooie stranden, leuke bezienswaardigheden (olympia, oude amfi theaters) en mooie stadjes.

Veel plezier als je gaat