rondreis java-bali

hallo iedereen, mijn vraag is het nodig om malariapillen te nemen in Java. Wij vertrekken 31 maart 2014. Wie heeft er ervaring mee?

Ga eens langs bij een arts. De GG&GD kan je helpen.

1 like

Ja, je moet sowieso even een arts opzoeken (sommige huisartsen zijn ook extra opgeleid), maar als je even googled zul je ook vinden dat op Java wel malaria voorkomt maar dat het niet noodzakelijk is om malariatabletten te slikken. Echter, in sommige gevallen (bepaalde gezondheidsproblemen b.v ) zul je Java toch moeten vermijden ivm die malaria dus vandaar dat het verstandig is om een persoonlijk advies te vragen, zoals Jenny ook al zegt.

Sent from my GT-I9300 using Wereldwijzer

1 like

…of misschien zit er wel een Meditel vestiging in de buurt

1 like

Op Java komt nauwelijks meer malaria voor maar het hangt er natuurlijk ook vanaf welke gebieden je gaat bezoeken. Als je naar andere landen reist, loop je andere gezondheidsrisico’s dan in Nederland. Niet alleen op het gebied van muggen maar ook op het gebied van andere dieren (die we in Nederland niet kennen).
Ga dus naar de GG&GD voor advies en neem verder geen onnodige risico’s. Hou er ook rekening mee dat sommige malariapillen zware bijwerkingen kunnen hebben dus laat je goed voorlichten. Soms kan je beter (als je in gebieden met veel muggen komt) ook andere maatregelen nemen zoals het gebruik van een klamboe, muggenolie, t-shirt met lange mouwen etc. dan alleen te vertrouwen op tabletten, medicijnen en vaccinaties.

1 like

Ben met Villa Dytia eens. Ga zeer regelmatig met groepen naar Java en heb ze altijd voorzorgmaatregelen genomen met goede muggenzalf van indonesie geocht, Autan!! Werkt beter dan alle andere vieze sterke zalven vanuit europa. slapen met een klamboe en goede kleding. Wat ik ook mijn klanten voorstel is een kuur van Vitamine B1 te doen enkele weken voor vertrekt. Werkt uitstekend! Je lichaamsgeur veranderd en de muggen zijn niet meer geinteresseerd en mocht je geprikt worden dan zijn de bulten klein en het jeukt maar heel even. Natuurlijke olien zoals lavendel en kajuputih( die je heel goedkoop) in indonesie kan kopen is ook heel goed daarvoor.

1 like

Ik heb deze reis ook gemaakt. Niemand uit onze groep (20 personen) had tabletten geslikt voor Java en Bali. Sommige begonnen wel een kuur een aantal dagen voordat ze naar Lombok reisden.

1 like