Rondreis in India in januari?

Hallo allemaal,

Ik wil heel graag een keer een rondreis maken in India, het liefst ga ik met een georganiseerde groepsrondreis omdat ik een jonge vrouw ben en ik liever niet onnodig gevaar loop.

Mijn eerste plan was om in juli/augustus te gaan, aangezien ik dan zomervakantie heb. Toen kwam ik erachter dat het dan stikheet en benauwd in India is met temperaturen boven de 40 en zelfs 50! graden. Dat leek me niet erg leuk.

Nu heb ik in januari 2 weken vrij en toevallig is er dan een leuke rondreis beschikbaar.

Wat vinden jullie de beste optie, in januari of in augustus?

Groetjes,

Lotte

Hoi lotte,

Ik ben afgelopen januari naar India geweest. Heerlijke temperatuur daar en je ontloopt hier een paar donkere januari weken.

Wij waren er in februari en maart en hadden heerlijk weer.U kan op mijn website over India en Nepal de route,foto’s en video’s bekijken.Veel kijkplezier en vooral een mooie reis
Guido
Website:http://home.scarlet.be/guidokestens/india%20nepal.html

Ik woon zelf in India en kan je zeggen dat Januari absoluut beter is!! Zelfs de Indiers leggen het af in Juli augustus plus dat je dan de monsoon hebt .

Hoi!

Ik ben afgelopen Januari in mijn eentje naar India afgereist…eerst een paar dagen Mumbai en daarna naar Goa !
Idd Januari is een prima tijd om te reizen heerlijk weer.
En in je eentje alleen als vrouw helemaal…India is een veilig land om alleen rond te reizen en dan zit je niet vast aan trips die je moet doen als je met een groepsreis bent…en het moet ook nog klikken met je medereizigers.
Je bent alleen baas en dat is heerlijk reizen als je het aan mij vraagt.

Veel succes gt Lydia

kleine nuancering: India is een nogal groot land en het weer -zowel in jan als in aug-varieert enorm tussen Nd en Zd. New Delhi kan op sommige jan-dagen helemaal niet leuk lenteacthig, maar naar, triest, koud/kil, en met vreselijke luchtvervuiling uitpakken.
Maar ja-als je er pas zelf kortelings achterkomt dat het zo heet kan zijn in de tropen, lijkt me een heel veilige begeleide reis wel aangewezen. De reisleider weet je dan op allerlei andere loerende gevaren ook nog te wijzen. Die reizen komen ook in allerlei soorten en graden van luxe-wat zich uiteraard ook in de prijs aftekent. Je moet je ook nog om een visum en allerlei prikken/pillen gaan bemoeien-ook alweer allemaal voor de safety etc.

Uhm… zo gek is het toch niet dat je eerst kijkt waar je naartoe wilt gaan en vervolgens gaat kijken wat voor weer het daar precies is? Of je moet van de hele wereld de gemiddelde temperaturen per maand uit je hoofd kennen, dan is dat natuurlijk niet nodig :slight_smile:

Hoi,

Ik ben afgelopen Januari ook naar India geweest. Ik was in Rajasthan Delhi Agra en Varanasi. Was heerlijk weer. zon 25 graden overdag. Maar savonds best fris en snachts erg koud. De meeste hotelletjes zijn gebouwd om de hitte tegen te gaan. Badkamers bijv. met n open raam met gaas. Eind januari was het savonds lekkerder. Dus de volgende keer ga ik in Februari dan is het weer perfect volgens mij.