Rondreis europa.

Hallo, wij hebben de via google maps deze route uitgestippeld. We willen deze route in de zomervakantie gaan rijden met 3 vrienden. Via google maps kan je helaas niet de mooie plekjes vinden, deze route is dus alleen de ‘hoofdlijn’. Het liefst zou ik veel mooie binnendoorweggetjes meepakken. Helaas biedt Maps niet de ondersteuning om de wegen op ‘mooheid’ te selecteren. Hebben jullie tips voor mooie routes, eventueel mooie steden die in de buurt liggen van de route, activiteiten etc. Kortom, tips om er een hele mooie vakantie van te maken.

Alvast bedankt.

Hoeveel tijd hebben jullie? Willen jullie elke dag uren rijden of ook veel dingen zien, als steden en meertjes enzo? Hebben jullie allemaal een rijbewijs?

Als het rijden een doel op zich is, dan kan jullie route prima. Als je naar een reisboekhandel of bibliotheek gaat vind je volop boeken en kaarten met mooie routes.

Wil je camperen of in steden slapen?

Het valt me op dat jullie ‘highlights’ als Rome en Praag overslaan. Warschau is daarentegen minder populair.

Tijd is nog niet helemaal bepaald, maar dat zal tussen de 3 en 4 weken worden. Rijden op zich is inderdaad een doel. We willen niet constant stoppen voor meertjes of mooie parkjes, maar wel graag een route rijden die er niet zo uit ziet als de A2. Anderzijds willen we wel enigzins doorrijden. Constant 70 rijden is niet de bedoeling. We willen gaan camperen.
Ik zou graag het concentratiekamp in warschau willen zien, daar kunnen we dus binnen een dag of 2 weer weg zijn. Praag en Rome zijn allebei opties die we nog open houden.

Hebben jullie al nagegaan of het schema haalbaar is binnen de vooropgestelde reisduur ?? Een reisplanning vraagt nu eenmaal persoonlijke input.

  • De volledige versie van de archief-pagina van WWZ op : http://www.wereldwijzer.nl/archive/index.php
    Klik op een land of een onderverdeling ervan, zo heb je per sub-deel tot meerdere pagina’s aan Topics !
  • Verzamel zelf zoveel mogelijk info, ontleen reisgidsen via de BiB, Google zoveel mogelijk naar “reisverslagen van reizigers per camper/auto en noteer de nuttige dingen.
  • Op de Michelinkaarten lopen langsheen de normaal genummerde wegen sommige delen van diezelfde weg in een bijkomende lijnmarkering in groene kleur, dit zijn de “mooie delen” van dat parcours.
    Interactieve Michelinkaarten kan je ook raadplegen op http://www.viamichelin.nl/

- Frankrijk :

**- Spanje : **

  • Bardenas Reales (Navarra) de enige semi-woestijn van Europa 450.000 Ha : o.a. per
    4 x 4 , per Segway, trekking, mountainbike, te paard.

**- Italia : **

  • Venetië : parkeren kan op Tronchetto en neem er de waterbus “Vaporetto” tot op het St Marco plein.
  • De grote Dolomietenweg of Grande Strade delle Dolomiti is één vd mooiste wegen vd Alpen. Het gemiddelde hellingspercentage is 8%, behalve tussen Cardano en het Lago di Carezza(westzijde vd Costalungapas tot 16% stijging). Door veel toeristich wegverkeer kan het er druk zijn en inhalen is niet evident.
    De weg gaat over drie bergpassen:
    -de Karerpas (Passo di Castalunga) op 1753 m hoogte, veel bochten maar mooie panorama’s
    -de Pordoijoch (Passo di Pordoi) op 2239 m hoogte en
    -de Falzaregopas (Passo di Falzarego) op 2105 m hoogte
    en eindigt in Cortina d’Ampezzo.
  • Rome ?

- Oostenrijk binnenkomen via Zuid-Tirol (Italië) en via het Pusterdal : Brunico/Brüneck , Dobbiaco/Toblach, Innichen/San Candido naar de Oostenrijkse grens, vervolgens via Lienz en Heiligenblut naar de Grossglockner Hochalpenstrasse - de Franz. Josefs Höhe (gletsjer).

- Tjechië : Praag

Veelal stellen mensen een vraag. Meestal volgen er reacties. Na de reis hebben weinigen nog oog of aandacht voor het door hen geopende Topic op een Forum.
Globaal zou het WWZ-Forum nog rijker aan info zijn mochten velen na hun reis als toegevoegde waarde aan het geheel een tip, een ervaring, een verhaal, … delen op het Forum van WWZ.

Dingen waar je niet uitgeraakt : stel concrete, gerichte vragen dan kunnen ook andere forummers hier adequater op inspelen.

Een reactie hier na jullie reis zou erg fijn zijn !

Hallo !

Warschau ligt inderdaad nogal " ongunstig " maar wat moet , moet :slight_smile:

Persoonlijk zou ik vanaf Krakow voor een route door Slowakije , Hongarije en Slovenie kiezen .

Zouden er nog konkrete vragen volgen … ik lees mee en antwoord indien ik kan .

Groeten !

Henk