rondje west amerika

Goedendag,
wie heeft wat tips voor ons? We willen een ronde maken met onze kinderen door West Amerika, maar nu meer door de grote NP heen. Toen ze klein waren zijn we (2x) vanaf San Francisco tot aan de Gand canyon gekomen (north Rim) en nu willen we daar weer een deel van laten zien omdat ze het niet meer weten, maar ook graag verder.

Ik heb al even rond gekeken: vertrek van Denver of misschien Salt Lake city/ Bozeman. Maar de ticket prijs lijkt duurder voor Bozeman en je hebt meer kilometers?
Hoe belangrijk is Yellow Stone?

Bozeman - Yellowstone - Arches Np en verder of:

Denver
Arches NP
Monument valley
Page en lake Powell en Antilope Canyon
Grand Canyon north rim
Bryce/ Zion NP
en dan door naar LAX en via de 1 naar SFO (of andersom)

Yosemite en las Vegas slaan we over, wellicht een overnachting omdat we er langs rijden.
Bryce en Zion zouden we wel willen doen nog omdat we daar leuke herinneringen hebben, maar ja het moet allemaal wel haalbaar zijn.

Het liefst alles in ruim 3 weken, waarvan de laatste week/ dagen voor LAX en SFO zijn en we denken aan een camper. Of eventuele combinatie camper/ huurauto.

ben benieuwd

Houd er rekening mee dat er op Bozeman waarschijnlijk geen grote auto’s te huur zijn. Wij zijn in 2009 op Bozeman geland en hadden een minivan gehuurd. Deze bleek dus niet klaar te staan. Wellicht is dit tegenwoordig anders. Maar check het.

Yellowstone is heel mooi en bijna een must om ooit eens te zien. Maar! Het ligt gewoon erg uit de richting. Afhankelijk van de tijd die je hebt kun je Yellowstone er bij doen of niet.

Je krijgt een goed beeld van wat haalbaar is door het uit te schrijven per dag. Schrijf je hele route zoals je hem het liefst zou hebben uit. Vervolgens zie je vanzelf waar je in de problemen zou kunnen raken. En dan ga je schiften of juist dingen/dagen erbij zetten. Zet ook het aantal km erachter. Je wil niet dat je elke dag 400+ km moet rijden om ergens te komen en of je route te kunnen halen. Je beleeft je vakantie dan vanuit je auto en gaat veel zaken missen.
Zoals:
Dag 1 AMS - DEN
Dag 2 Denver - Cody XX km
Dag 3 Yellowstone 10km
Dag 4 Yellowstone 0km
Dag 5 etc

Hieronder heb ik het nog wat duidelijker uitgelegd.
https://www.reistipsamerika.nl/route-plannen/#Roadtrip

dankjewel. Dat gaan we zeker doen. Ik denk dat we even uitgangspunt Yellowstone nemen en dan kijken hoe we uitkomen.
We kunnen altijd nog uitwijken naar Denver. We gaan met de camper.
Ik heb je reisverslagen gelezen, leuk en die zal ik zeker gebruiken.

We zouden graag willen kijken naar de mogelijkheid van raften/ varen. Hoeft niet heel heftig te zijn, maar zou dat kunnen in de grand canyon? Weet jij daar iets van? Ik zag dat jullie het gedaan hadden op de Snake River?

Je kan op heel veel plaatsen raften. Je zou dat kunnen doen op een plek waar je wat ruim in je tijd zit bijv.

Grand Canyon is dan wat lastiger qua bereikbaarheid en beschikbaarheid.

In Jackson Hole kun je ook kiezen voor white water raften of zonder white water. Ofwel dobberen, wild dobberen, raften of wild raften.

Wat ik me vooral afvraag is hoe belangrijk het is om nog een keer naar SF of LA te gaan?

Als je een camper hebt en een rondje vanaf SLC of Denver zou doen hoef je vooraf niet heel specifiek te plannen: ‘go with the flow’.
Wanneer je vanaf Denver of SLC naar SF wilt rijden ontkomt je er bijna niet aan om een dagen planning te maken. Als je dan op reis bent laat het weinig meer aan de verbeelding over.

Je kunt ook een lijst maken van interessante plaatsen… en met de camper ter plekke bepalen waar je wel een niet heen gaat, ook afhankelijk van het weer etc.
Misschien kom je de staat Colorado niet eens uit als je in Denver begint :wink:

We zijn met twee grote campers en aardig wat mensen en kinderen; dus wat ons betreft plannen we wel graag, ook omdat het in juli druk kan zijn en af en toe ene zwemgelegenheid of juist een uniek plekje houden we ook wel van. Wat ons betreft heeft Denver - San Francisco de voorkeur, dan laten we Yellow Stone voor nog een volgende keer.

Ik heb een globale indeling gemaakt en heb nog wel wat dagen over zo. We hebben totaal ca. 3 weken, waarvan een paar dagen in San Francisco of omgeving leuk zou zijn. Dus 16-18 dagen camper maximaal.

Weet iemand of een binnenlandse vlucht ook met 30 kg bagage kan? Ik zit er aan te denken om een vlucht vanaf SFO naar Denver te nemen. Is wel een gekke omweg, maar prijstechnisch lijkt het goedkoper.
We kunnen ook nog overwegen om een rondje SFO -SFO te doen, maar als ik dan alle onderstaande dingen wil zien wordt de tijd wellicht wat krap.

Dag 1 aankomst en overnachting Denver
Dag 2 vertrek richting westen, overnachting onderweg …
Glenwood springs ?
Dag 3 vertrek Canyonlands NP (evt. ook Arches)
Overnachten ken’s lake campground ??
Dag 4 extra dag omgeving Moab met evt. raft.
Dag 5 Vertrek Monument valley
Overnachten bijvoorbeeld campsite The view
Dag 6 Page
Via Upper Antilope Canyon en evt. lower
Page en daarna Lake Powell
Overnachten campground Wahweap (strand)

Dag 7 extra dag Page/ lake powell en eventueel raft.
Dag 8 Horseshoe Bend en Grand Canyon North Rim
Overnachting
Dag 9 Bryce NP en Zion NP incl. overnachting
Dag 10 Las Vegas
Overnachting
Dg 11 Richting Los Angeles
overnachting halverwege
Dag 12 Los Angeles aankomst en Hollywood
Dag 13 attractie ??
Dag 14 richting strand en overnachten op het strand
Dag 15 San Fransisco
camper inleveren en de stad per fiets of auto verkennen

Met een groot reisgezelschap is plannen waarschijnlijk inderdaad wel handig.
Enige waar ik een klein beetje moeite mee hebt is dat je Colorado praktisch overslaat, het is zo mooi :slight_smile: Maarja, je moet keuzes maken…

Als je het kwa afstand te doen vind zou ik kijken of je op dag 2 kan overnachten bij Colorado National Monument bij Grand Junction, het is echt schitterend daar :slight_smile:

In mijn herinnering was het op sommige plaatsen bloedheet toen ik er in Mei was, in Juli zal dat nog meer het geval zijn. Ik hoop dat de kinderen daar tegen opgewassen zijn.

Kwa bagage zal het per airline verschillen, jammergenoeg kan je dit denk ik niet als criterium meenemen in je zoek opdracht bij prijsvergelijkingsstites, dus dit wordt wat extra uitzoekwerk.