Rincon de la Vieja

We zijn met het plannen van onze vakantie met Rincon de la Vieja bezig. Wat ik niet terug kan vinden hier of op Internet of dat je in het NP alleen binnen kan komen bij Las Pallias en San Marias. Die liggen best dicht bij elkaar, maakt het dan uit welke ingang je neemt?
We zagen een accommodatie ten Noorden van het park maar kan je daar dan ook het NP naar binnen of moet je dan om het park omrijden? Hoeveel tijd zou dat kosten?
Welke accommodaties dicht bij de ingang zijn aan te raden?
Hoe lang is het rijden vanaf Curubande voordat je bij het NP bent?
Kan je ook buiten het NP wandelen?
Alvast bedankt…

Stuur je vraag eens naar Aroma de Campo <info@aromadecampo.com>
Die zitten in Currubandé bij Rincon de la Vieja en weten er alles van! Gewoon in het Nederlands schrijven.

Het beste is de ingang aan de zuidkant bij Las Pailas. Hier kun je een wandeling maken zonder gids langs
borrelende modderpoelen en mooie watervallen. Het pad naar de vulkaan is gesloten vanwege de activiteit van de vulkaan.
Bij de andere ingangen moet je met een gids het park in.

Johan
www.costaricaopmaat.nl

op maandag is het park rincon gesloten.

Ik heb destijds vanuit Liberia gewoon rondgevraagd naar de beste optie. Rincon de la Vieja is nog altijd enigszins ‘‘off the beaten track’’.

Geloof dat Las Pallas ook de ingang was waar ik was, ik kwam een groepje Nederlandse geologen tegen dus ik denk dat ik wel goed zat :wink: