Beste forumleden,
Mijn naam is Rinus en ik woon in Portugal.
Ik heb een vraagje:
Ik woon in Portugal al ruim 2 jaar, ik hoor hier dat ik, omdat ik hier ingeschreven sta, mijn nederlands rijbewijs moet omruilen voor een Portugees rijbewij, mijn vraag is ben ik dat verplicht ( want het geeft een hoop gedoe ) of kan ik gewoon met mijn huidig rijbewijs hier rijden, namelijk, mn rijbewijs is tot 2020 geldig en als ik hem omruil voor een portugees dan zit ik gelijk aan ( zelf te betalen ) keuringen vast, aangezien ik ouder ben dan 60 jaar is men dat hier verplicht,in Nederland heb je daar geen last van tot je 70e
Is er iemand die hier meer van weet, en/of mij kan verwijzen.
Vriendelijke groeten
Rinus Roggeveen
Hallo Rinus,
Zoals je misschien gezien hebt heb ik je achternaam verwijderd.
Dit voor de privacy.
Ik kan je natuurlijk doorverwijzen naar het Portugal forum, maar deze vraag is makkelijk te beantwoorden.
Ja, je moet het rijbewijs omwisselen naar een Portugees rijbewijs.
Geld ook voor je auto, deze moeten portugeze kentekenplaten hebben wanneer je ingeschreven staat in portugal.
MAW
Sta je ingeschreven in Portugal, dan een Portugees rijbewijs aanvragen wanneer je toe bent aan verlenging van je Nederlands rijbewijs.
Auto moet ook een Portugees kenteken hebben anders ben je ook nog eens strafbaar.
Je mag niet in een auto rijden met Nederlands kenteken, in Portugal, wanneer je daar, Portugal, ingeschreven staat.
EA kan je hier lezen
gr.
Ton.