Reizen met kinderen of baby's

Is reizen met een baby of kleine kinderen egoïstisch? Volgens vele mensen wel. Met kleine kinderen mag je blijkbaar enkel nog naar “een tropisch zwemparadijs in eigen land”. Een reis naar een nabijgelegen zonnig eiland in een kindvriendelijk hotel is al “erg voor je kind” en als je een verre reis wil maken, word je bijna beschuldigd van kindermishandeling. Alle baby’s huilen blijkbaar continu op het vliegtuig en kleuters kunnen enkel hysterisch gillen. Bovendien hebben de kinderen er toch niets aan. Om nog niet te vergeten hoe gevaarlijk al die niet-Benelux landen wel schijnen te zijn.

Is het echt allemaal zo erg?

Nee, helemaal niet. Het reizen is anders, maar zeker niet minder leuk dan zonder kinderen. Maar reizen met (kleine) kinderen vraagt volgens mij wel meer voorbereiding. En natuurlijk hoef je wel rekening te houden met het ritme van je kind. Zelf heb ik meerdere verre reizen gemaakt met één/twee kleine kinderen en ik ben er zeker van dat er hier op wereldwijzer veel mensen zijn die hier ervaring mee hebben.

Op dit forum kan je terecht voor al je “reizen met een baby/kind vragen”.