Reizen door het zuiden van Algerije voorjaar 2011

:dag:dag allemaal. ik ben verplan om in het voorjaar naar het zuiden van algerije te gaan (rondreis door het zuiden ) ik wil wat tips die mischien nuttig zijn ivm veiligheid overnachten eten etc etc…
alvast hartelijk dank
groeten globetrotterbaaike 1

:dag:wat meer info,wie en vanwaar ben je, hoe wilt u reizen(4X4…) hoelang enz
DAT zou ik ook willen doen

1 like

hallo globetrotter baaike,

was je van plan om er met het vliegtuig naartoe te gaan en vandaaruit verder?
en wou je ook door de sahara?

1 like

dag wil met een georganiseerde groep vervoer is vlucht naar algiers verders een binnenvlucht naar het zuiden daarna 4x4 en kameel groetjes globetrotterbaaike1

dag , ik ben van plan op te gaan met een georganiseerde groep vertrek per vliegtuig naar algiers en daarna een binnenvlucht naar het zuiden , daar maken we gebruik van 4x4 en kameel
groeten globetrotterbaaike1:wereld:

hallo globetrotter,
ik heb dat ook gedaan en het was echt indrukwekkend.
de tent die ik meehad heb ik maar 1x gebruikt daarna was de sahara mijn bed.
je hebt wel een goede slaapzak nodig want de nachten zijn (helemaal in het voorjaar)goed koud,onderschat dat niet .
ik hoop dat je veel plezier hebt onderweg.
groetjes,
optimist

1 like

dag optimist:dag: , bedankt voor je snelle reactie , ik had al rekening gehouden met de kou s`nachts om buiten te slapen zonder tent , ik heb het buiten slapen met alleen een slaapzak ervaren in de outback in australie en mali in de dogon het is geweldig , dit zal ook weer geweldig zijn , ik ben eigelijk nog opzoek naar goeie tips voor tijdens het verblijf in het zuiden van algerije . kan ik er terecht met mijn franse taal en engels ? kan je er makkelijk contacten leggen met de plaatselijke bevolking?wat eten betreft heb je nog een aanrader om het eens te proberen.

Hallo globetrotter baaike1,
Mijn ervaringen zijn al van een jaar of 5 geleden,dus misschien is het nu wel veranderd.
Toen was het zo dat als je meerdere en/of prof.camera’s bij je had ,je de kans had dat er 1 in beslag werd genomen ,die kreeg je later weer terug.
Dat was om spionage tegen te gaan,hoewel er niets viel te spioneren.
Maar het was nu eenmaal een regel en daar hield m’n zich domweg aan.
De douane is afwisselend streng of makkelijk zorg dus dat je een goed sluitend medicijnen paspoort hebt voor het geval dat ze in een rot humeur zijn!!
En je kan veel potscherven vinden in de woestijn,maar als je er eentje meeneemt loop je een groot risico bij de douane ,het is streng verboden!
De bevolking kan meestal Frans spreken (ik niet)maar met fantasie en pantomine lukt alles.
Meestal gaat er een bedoeine of touareg mee ,er staat me iets van bij dat dat zelfs verplicht is,maar dat weet ik niet meer zeker.
Als zo iemand thee gaat zetten is dat een hele ceremonie en het is de bedoeling dat je 3 kopjes drinkt ,dat is traditie die krijg je ook aangeboden.
Het is beleefd om dat ook te doen,het heeft een bepaalde betekenis misschien vind je dat op google?
Maar met het opkomende toerisme is het mogenlijk een beetje weggesleten.
Als jullie ook door gehuchtjes/nederzettingen in de woestijn gaan,neem dan een handje ballonnen mee voor die ukkie’s daar.
Veel plezier,
optimist.

1 like

bedankt optimist :dag:voor je reaktie , wat de theeceremonie , dat ben ik al gewent ik heb overnacht tussen de touareg in mali nabij timbouktou, belonnen meenemen lijkt mee grandioos voor de kinderen en zo een makkelijker contact met de ouders te verkrijgen , ja bedankt voor je tip , nee wat de scherven betreft , dit lijkt mij zeer verleidelijk maar is het niet zo dat het ook makkelijk via de ost naar huis te kunnen versturen , zo verkom ik de problemen bij de douane.

dag irm :dag: bedankt voor de foto`s , mooi he? dan begrijp je toch waarom ik naar algerije wil , wat het negatief reisadvies betreft , dat geven ze vaak terwijl het er gewoon veilig is nou ja om er te gaan backpacken in het noorden van algerije , ja is zou ik je niet aanraden er zijn daar wat onveilige stukken om door te reizen , maar het zuiden , ja ik durf wel en dit is echt niet stoer . groeten globetrotterbaaike1