Reisgids "Another look at East and Southeast Turkey"

Ik heb deze pracht van een reisgids over oost-Turkije als PDF-file (53MB) maar ben al een tijd op zoek naar een papieren uitgave. (672 pagina’s)
In Nederland is niets te vinden…ook niet via Selexyz.
Het zou te bestellen zijn bij GABB…een soort van vereniging van oost-Turkse (Koerdische) gemeenten gesitueerd in Diyarbakir.
Op diverse emails naar GABB geen reactie gehad.
Ooit was de hele file in 1 keer te downloaden van diverse sites in Turkije maar die zijn allemaal uit de lucht…(hoe zou dat nou komen?)
Je kan nog wel losse hoofdstukken vinden…maar dat terzijde…
Ben dus op zoek naar het papieren boek, wat je gewoon in je hand kan houden!
Er staan beschrijvingen en foto’s van stadjes en dorpen die je in gewone reisgidsen niet tegenkomt.
Woordenlijsten Tuks/Kurdiish en Zazaki, een niet onbelangrijke taal in oost-Turkije.
Kortom…heel nuttig, leerzaam en “bijna onmisbaar” voor reizigers naar dat prachtgedeelte van Turkije :slight_smile:

Wie weet iets, ergens…?

Dank,

JanVee

Waarschijnlijk had je dit zelf al gevonden, maar in deze discussie staat een telefoonnr:

en op deze site kun je het boek aanvragen, geen idee of er dan ook echt wat gebeurt

Dank je…
…maar mijn Turks is bijna nihil… hoewel ik me daar best kan redden :slight_smile:
Losse woorden en een heleboel handen en voeten!
Dus telefoneren is voor mij onmogelijk :frowning:
Het literatuurplein is voor mij een groot raadsel…maar zal eens bij de plaatselijke bied langs gaan…misschien kunnen zij mij helpen…
Maar dan nog…wil ik het hier hebben…in de boekenkast…om te pakken…om te bepotelen :slight_smile:
Zit al te denken aan een route voor volgend voorjaar !!
Ook weer in die omgeving…
Groetz,

Jan

ik denk dat het probleem is dat het een gratis uitgave was, en aangezien de organisatie geen webdomein meer betaald, ze misschien niet meer als zodanig bestaan.

ik zou idd aan de biebliotheek vragen hoe zij eraan komen en misschien willen ze hun exemplaar wel afschrijven en kun je het overnemen.

hmm…GABB bestaat nogsteeds…
Dat dan weer wel.
En of wel of niet betalen voor de servers voor hun publicaties ?
Heb zelf een heel klein vermoeden dat de Turkse regering hen een weinig dwars zit?!?
Awel…dan begeef ik me op het politieke vlak…en dat is niet raadzaam :slight_smile:
In al de jaren in Frankrijk, Belgie en Nederland heb ik 1 ding geleerd…
Geen discussies over kerk en politiek in een “ander” land!!

De bieb wordt mijn volgende stap…een 2e-handsje is me ook zeer welgevallig :slight_smile:
Dank voor het meedenken…

Groetz,

Jan

Het boek van de bieb geleend…
En wat is het dan heerlijk om het echt vast te houden en door te bladeren!!
De info-balie raadde me om het aan te schaffen NBD/Biblion aan. Een inkoopcentrale voor scholen en bibliotheken.
Ze doen mogelijk geen zaken met particulieren maar het proberen altijd waard.
Anders kunnen zij me misschien weer verder verwijzen.
E-mail gestuurd en nu maar afwachten…

Groetz,

Jan

En echt…dit boek is een “must” voor elke oost-Turkije liefhebber!!

HEBBEN !!

Jawel,
via bibliotheken en contactpersonen bij de gemeente Deventer…
Een zoektocht is eindelijk gedaan :slight_smile:

Dus bedank ik hier alle tip en adviesgevers!

Maar…voor andere geïnteresseerden…het was de laatste…sorry.