Reisgenoten/stellen 26-38 jaar, oktober 2011 Oman

Als klein meisje van 3 jaar heb ik 1,5 jaar in Oman gewoond,wat toen nog niet open stond voor toerisme.Nu meer dan 20 jaar later,is het opengesteld voor toerisme en ben ik erg benieuwd hoe het land er nu uit ziet.Wat een pracht land is dat zeg.Met prachtige natuur,puur en veelzijdig,fijne gastvrije bevolking,heerlijke temperatuur(zeker in Oktober).Om de reis af te maken wil ik het liefst samen met mijn vriend ook een paar dagen Bachrein en Dubai eraan vast plakken.Gezien het een verre bestemming is,en ik het meteen goed wil doen wil ik deze reis 4 a 5 weken gaan ondernemen.

Mijn vraag is wie wil er met ons mee?Mijn vriend ben ik nog aan het overtuigen om samen met mij te gaan,wel leuker dan alleen natuurlijk.Maar hij is nog nooit buiten europa op reis geweest en zeker niet zo ver.Daarnaast hangt er natuurlijk een ander prijskaartje aanvast dan bijvoorbeeld Turkije.Maar Oktober 2011 is nog ver weg.Daarom mijn vraag zijn er mensen die ook reislustig zijn en ook rond die periode die kant op willen reizen.Mijn vriend en ik behoren zeker niet tot het soort mens die dan 4 a 5 weken op elkaars lip wil zitten met andere mensen,maar we vinden het juist erg belangrijk dat ieder ook zijn eigen ding doet.

Hallo 2 jaar geleden ben ik met mijn man naar Oman geweest, d.w.z naar Dubai gevlogen, daar n auto gehuurd en van daaruit naar Oman gereisd. Onze zoon werkte in Musandam (een stukje Oman gelegen in de Emiraten) We waren de enige toeristen met eigen vervoer, maar het is super gemakkelijk rijden, de wegen zijn onbeschrijflijk goed. Er is slechts één probleem: er zijn géén goedkope overnachtingsmogelijkheden. Er zijn maar weinig hotels en al helemaal geen budget-hotels of B§B.We zijn teruggereden door de woestijn, hebben overnacht in Abu Dhabi en van daaruit terug naar Dubai (waar weinig anders te zien is dan The Creek, een oude souk en veel super de luxe shopping malls. Het strand is wel mooi, maar daar ook weer zelfde verhaal: de overnachtingen zijn er duur.We vonden het wel de moeite, we zijn er 3 weken geweest en van daaaruit naar Bangkok gevlogen, om met openbaar vervoer dat land te bezoeken. Als je graag meer informatie wil mag je me gerust mailen. Alvast veel plezier met de voorbereiding van je reis. Groetjes Celine