Ik (man 52 jaar) zou graag weer eens een mooie huttentocht lopen medio juli of begin augustus. Aangezien ik mijn echtgenote niet meer meekrijg (geen tijd en vooral geen zin meer) zoek ik een andere reisgenote of meerdere reisgenoten.
Het gebied en de exacte datum kunnen we nog afstemmen, Zelf heb ik ruime ervaring in het maken van hoogalpine tochten. Ik zoek een reisgenote/reisgenoten wier/wiens hard ook sneller gaat slaan bij het zien van de bergen en de spannende paadjes het dal in en die het leuk vindt/vinden om in hutten te verblijven. Mijn idee is een gletschervrije route (scheelt een hoop gesjouw met uitrusting)en dagtrajecten tussen de 5 en 8 uur te kiezen. Moet zelf nog hardnodig wat aan m’n conditie en gewicht doen om weer fit omhoog te kunnen lopen. Heb zelf vooral ervaring in Oostenrijk/Zwitserland (hoop alpien), maar sta ook open voor de Franse Alpen of Italië.
Hoi Alex, helemaal leuk je plan. Ik vind het echt jammer dat ik zelf al plannen heb. Ik ga in september de GR107 lopen, heb ik ook veel zin in.
Maar goed als je volgend jaar weer zo’n huttentocht wil doen heb ik daar zeker oren naar.
groet Yvonne
Hallo Yvonne, dank je wel voor je berichtje en veel plezier op de GR107. Volgens mij is dat een wonderschone tocht. Staat ook nog op m’n verlanglijstje, maar ik heb de Pyreneeën tot nu toe gemeden omdat ik altijd in juli/aug moest gaan en dan is het volgens mij veel te warm voor mij. Ben erg benieuwd hoe het is, dus misschien kun je me dat in september laten weten?
Mocht ik het komend jaar opnieuw een huttentocht willen maken, dan weet ik nu een tochtgenote te vinden!
Met vriendelijke groet,
Alex