Reisgenote gezocht voor trip naar Groenland

Mijn naam is Peter en de laatste tijd zit ik met de gedachte om naar een keer richting het Witte Noorden te reizen (wel georganiseerd met vliegtuig en ‘cruiseschip’) en dan specifiek Groenland en omgeving.

IJsmassa’s, gletsjers, walvissen en de rust trekken mij de aandacht om die eens in mij leven te zien en te fotograferen. Daar het een prijzige reis is valt het niet mee om iemand te vinden van je kennissen- en vriendenkring om mee te gaan. Ik ben zelf single en 45 jaar.

Ik zal dan veel gaan fotograferen en indien mogelijk ook 360° panoramafoto’s gaan maken daar dat een geliefde bezigheid is van mij.
Zie mijn websites voor een indruk
www.afterview.nl (evenementen/festivals)
www.imagedrum.nl (panoramafotografie)

Dus…reisgenote gezocht :slight_smile:

gr. Peter

Hoi Peter,

Een trip naar Groenland trekt me heel erg! Vorig jaar te kort in IJsland geweest. Je zegt dat de reis erg kostbaar is. Aan wat voor een bedragen moet je denken?

Groetjes Inja

Hoi Inja,

Bedankt voor je reactie.:slight_smile:
Mijn eerste speurtocht op internet leverde een prijs op rond de 4625 euro voor 13 dagen. Vlucht(en) + expeditiecruise)

Nu zullen er vast nog wel meer mogelijkheden zijn. Zelf heb ik geen ervaring met dit soort ‘bijzondere’ reizen.

gr. Peter

Hoi Peter,
Zie nu dat ik “heel erg” heb ingevuld, maar bedoelde natuurlijk “heel erg leuk”. Dat bedrag is wel behoorlijk fors, maar als het de moeite waard is… Ik ga me eens oriënteren. Bedankt voor je antwoord!
Gr. Inja

Ik begreep je wel hoor. :slight_smile:
Succes met het zoeken. Ben benieuwd wat je allemaal tegenkomt.

Huhh…dat is vreemd. Lijkt nu of ik twee accounts heb. QuaoarOne en Quaoar.

Edit:
Ohhh, ik zie net dat ik me ooit al eens ingeschreven heb hier in 2005…met een iets andere schermnaam.
Even vergeten…

Was me niet eens opgevallen. Je bent met het beginstuk van je accountnaam in ieder geval wel consequent… Ik heb in de tussentijd nog wel wat dingetjes gevonden maar dat is alleen maar duurder of ietsjes goedkoper, maar dan ook een korter aantal dagen. Heb nu even geen tijd.

Ik merkte het met inloggen…en dacht er moet nog “One” achter maar ineens was in binnen…ik begrijp het zelf weer.:slight_smile:

De meeste reizen worden aangeboden in juni/juli. Dan is het gemiddeld
+5 graden en de zon blijft ‘schijnen’. 10 dagen bestaat ook en een directe cruise vanaf Amsterdam ook.

Geweldige reis die jullie overwegen te maken! Zelf wil ik zeker ook een keer naar Groenland, maar een dergelijke cruise is helaas boven mijn budget.

Mochten jullie niet perse per boot willen: vanuit Reykjavik gaan er (dagelijks?) vluchten naar Groenland. Iceland Air heeft vaak aanbiedingen naar de IJslandse hoofdstad (die ook een bezoek waard is), dus wellicht is dat ook een optie.

Veel plezier en veel succes met plannen, ik ben benieuwd naar de foto’s!

Jenny,

De vraag “Reisgenote gezocht voor trip naar Groenland” staat weer ‘open’ voor geinteresseerden. :slight_smile:

Ja…het is zeker prijzig maar hoe dan ook…ik ga (een keer)! :slight_smile:

Peterrrrr

Hi Peter, toevallig heb ik gisteren een advertentie op deze site geplaatst met eenzelfde oproep. Misschien kunnen we eens afspreken en onze ideeën op tafel leggen?

Hoi Singrid,

Mijn advertentie is uit 2011. Je bent de tweede die ooit gereageerd heeft. :slight_smile:
Helaas ben ik nog niet gegaan en dat gaat ook niet meer gebeuren. In ieder geval bedankt voor je reactie en veel plezier in Groenland.

gr. Peter

Helaas, Peter.

Hoi Singrid,
ik heb je al eerder een bericht gestuurd maar ik heb geen idee of je die hebt kunnen lezen en je pb staat uit.
Ik ben erg geïntereseerd om IJsland en Groenland evt samen te gaan doen.
Groetjes Gusta

gustavanspanje@gmail.com