Reisgenootje vrijwilligerswerk + rondtrekken Brazilië

Hallo!

Ik zou binnen een maand (begin oktober) naar Brazilië willen vertrekken voor enkele maanden vrijwilligerswerk te gaan doen en enkele maanden te gaan rondtrekken.
Ik ben nu nog op zoek naar reisgenoten met gelijkaardige plannen…
Ben je ook van plan om die periode naar Brazilië te gaan en lijkt het je wat om samen te reizen dan hoor ik graag iets van jou!

Iets meer over mezelf… Ik ben 23 jaar, ik kom uit België en ben net afgestudeerd (sociologie). Voor ik me op de arbeidsmarkt stort, wil ik eerst een stukje van de wereld zien! :slight_smile:

Heb je interesse, vragen,… mag je me steeds mailen op [EMAIL=“lorejespers@hotmail.com”]lorejespers@hotmail.com

Groetjes!

Dag Lore,

Waw, wij ‘matchen’ wel heel erg!! :wink:
Ik ben ook 23 jaar, net afgestudeerd als ergotherapeute en ook met buitenlandse kriebeltjes in mijn buik! Heb jij al ideetjes of projecten?

Groetjes,
Jantien

Hoi Jantien!

Concrete plannen zijn er niet, maar ik heb wel interesse in dit project: www.powerofuniverse.org
Bekijk het maar eens! Dit is in Fortaleza.
Ik zou dan graag eerst +/- 2 maanden vrijwilligerswerk doen (hier krijg je ook 1 dag per week portugese les) en daarna zou ik dus nog een tijdje (2 à 3 maanden ofzo) Brazilië willen rondtrekken… (van boven in Brazilië naar onder trekken , en dan bijvoorbeeld vanuit Rio de Janeiro terug naar huis)…

Echt een concreet plan heb ik nog niet, want als ik nog een reisgenoot zou vinden, is het handiger om het reisconcept samen te plannen…
Ik zou wel zoiezo begin oktober op het vliegtuig willen zitten :slight_smile:

Groetjes!

Hoihoi,

Lijkt me heel leuk en interessant project! Ben je al aan het boeken en plannen en vaccineren en alles, kan je begin oktober nog vertrekken als je dit nu nog allemaal moet organiseren?
En ga je met een organisatie of regel je alles zelf?
Ik ben alleszins héél geïnteresseerd!!
Laat je nog iets weten aub?

Dadaa, lieve groetjes

Jantien

HOi,

Ik ben voorlopig nog heel veel aan het nadenken en opzoeken …
Ik ben al wel aan het vaccineren, en heb al meerdere keren contact gehad met de organisatie.
Het vrijwilligerswerk en alles wat hierbij hoort, zou door een organisatie geregeld worden. Het rondtrekken zou allemaal zelf gedaan moeten worden, maar zoals ik al zei; is dat handiger om met een reisgenoot samen te doen. Hoe dit alles te organiseren is, weet ik niet, omdat ik nog geen ervaring hiermee heb.
Ik weet dat de termijn om te vertrekken vrij kort is, maar hoop toch dat dit lukt! Daarom ben ik nu ook sterk op zoek naar mensen met dezelfde plannen.

Wanneer zou jij ongeveer willen vertrekken en wat zou jij willen doen?
Ik hoor er weer wel van!
Groetjes

Hey meisjes,
Een goede raad…In Brazilie hoef je niet zo zeer op voorhand te plannen! Je vind er op elke hoek van de straat een pousada(kamer met ontbijt), zowel dure als heel goedkope!
In december vlieg ik alvast naar daar omdat mijn vriend afkomstig is van Brazilie en we gaan ons daar settelen. We zouden eerst op bezoek gaan bij zijn familie in Uberlandia (7u met auto van Sao Paulo)…Daarna zijn we er nog niet uit waar we ons gaan settelen…ik zou graag richting noorden of oosten gaan, mijn vriend wil graag naar het zuiden, Rio hahaha…we zien wel!
Zelf ben ik opvoedster en zou ik heel graag terug met straatkindjes gaan werken, dit heb ik eerder al eens in Suriname gedaan…In Brazilie is het echter wel straffere tabak!! Indien jullie de eerste keer naar daar reizen, wil ik jullie toch de raad geven niet op je eentje de favella(sloppenwijk) in te trekken! Zeker in Rio is het echt oorlog tussen politie en drugskoeriers! Ze schieten op alles wat voorbij komt! Opletten dus! Rio en Sao Paulo zijn een van de meest gevaarlijke steden daar…
Ook opletten met organisaties die vrijwilligerswerk aanbieden…Het is soms gewoon veel interessanter om rechtstreeks te vragen of je mag vrijwilligerswerk doen en af te spreken met de mensen van het project zelf! Ze vragen geen extra geld, je leert de echte cultuur kennen zonder afhankelijk te zijn van de organisatie, je leert de taal zo ook, geloof me(ook avondscholen genoeg) en je blijft niet tussen de europeanen hangen, maar zit dan echt tussen de braziliaanse mensen(wat denk ik toch de bedoeling is, als je graag een andere cultuur leert kennen)veel goedkoper!!..Maar bon, als je vragen hebt, mail gerust of breng in december maar een bezoekje…Ik zit weinig op de site, dus beter ff mailen! veel succes girls!

>>>
[EMAIL=“vscheers@hotmail.com”]vscheers@hotmail.com
vanessa scheers