Reiservaringen

Mijn naam is Cor en woon in Hoofddorp. Sinds januari 2013 ben ik vutter, dus kan ik nog meer tijd vrij maken voor mijn hobby reizen.
Ik heb bijna alle landen in Europa door de jaren heen bezocht en ben aantal jaren geleden een fervent Azieganger geworden.
Ik heb dan ook bezocht, Thailand, Vietnam, Maleysia, Cambodja, Laos en Indonesie. Dit was nog in mijn werkzame leven, dus steeds reisjes van 4 weken, wat relatief kort was, maar dat kon niet anders ivm mijn baan.
Als ik weer zou afreizen naar Azie, zou ik in ieder geval graag Birma bezoeken en Indonesie zou ik overslaan.
KLM en Air Maleysia zijn mijn favoriete airlines, maar intern vliegen in Azie is me ook goed bevallen.
Laos heeft wel mijn hart gestolen en dezelfgemaakte Lao whiskey is…bijna niet te drinken, maar het wordt wel een vrolijke boel.
Bangkok/Kuala Lumpur zijn o.a.uitstekende luchthavens en ik denk dat ik HoTsi Min stad het leukste vond
Een van mijn hobbies is fietsen en dat doe ik dan ook in elk land. Kom je toch op onverwachte plekjes en heb je contact met de vriendelijk locale bevolking.
Als het lijf het toelaat, is het plan lange fietstochten te gaan maken all over the world. Ik ben daar constant voor in voorbereiding, maar door huishoudelijke zaken, ben ik er nog niet aan toegekomen. Gaat wel binnenkort gebeuren en misschien deel ik mijn ervaringen wel op werelwijzer?
Gr.Cor

Hoi Cor,welkom op wereldwijzer!

Nou als ik je berichtje lees heb je al aardig wat landen bezocht in Zuid-Oost Azie !
Hoe waren je ervaringen met het magische Thailand?
Birma is een prachtig land om te bezoeken Cor,vooral op de fiets kom je dicht bij de vriendelijke lokale bevolking van dit bijzondere land dat lang gesloten is geweest voor de buitenwereld.
Indien je nog met vragen zit dan kan je altijd een berichtje posten op het Myanmar Forum hier op wereldwijzer.
Succ6 met al wat je nog gaat bereizen in de toekomst,Cor !
Met vriendelijke reisgroet,
georgessiam.

Hoi Cor!
Leuk dat je je ook hebt aangemeld en van plan bent nog zoveel te gaan reizen!
Mocht je ooit het Afrikaanse continent, en dan voornamelijk Kenia, nog eens aandoen, schroom dan niet contact met mij op te nemen. Ben in 2010 verliefd geworden op dit land en een half jaar later ook op mijn huidige man. Nu woon ik hier sinds anderhalf jaar in Ukunda, zuidkust en ben helemaal gelukkig! De cultuur, de mensen, het prachtige landschap, de heerlijke temperaturen, prachtige strand en natuurlijk mijn fantastische man maken mijn leven helemaal compleet. Ik zou het leuk vinden mijn ervaringen en ondertussen verworven expertise met je te delen, mocht je ooit nog deze kant op besluiten te komen.
Zo niet, dan wens ik je natuurlijk nog heel veel succes en plezier met al je overige reizen en op dit forum!

Groetjes Marriette

Via Wereldwijzer app